GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BES-6029 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN BİLİMSEL TEMELLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora



Bu dersin amacı beden eğitimi ve sporun tarihsel, felsefi, bilimsel temellerini, spor bilimlerindeki gelişmeleri ve bu gelişmeleri etkileyen faktörlerin öğrenilmesinin sağlanabilmesi, spor bilimlerindeki alt disiplinleri ve bu disiplinlerdeki çalışmaların analiz edilerek yorumlanabilmesi.



1 Beden Eğitimi ve Spor kavramlarını tanımlayabilmek ve amaçlarını açıklayabilmek.
2 Beden eğitimi ve sporun, felsefesi ve bilimsel yaklaşımlarını açıklayabilmek.
3 Sporun ve beden eğitiminin yönetim boyutları ve rekreasyonla ilişkisini kavrayabilmek.
4 Hareket eğitiminin ve düzenli egzersizin, bireyin sağlıklı gelişimi ve sağlıklı yaşamı üzerindeki etkilerini ve önemini kavrayabilmek.

Birinci Öğretim



Yok


Spor bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek Spor Bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefi temelleri, beden eğitimi ve sporun bilimsel gelişimi ve geleceği gibi konuların öğrenimi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Spor bilimlerinin tarihsel gelişimi.
2 Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar.
3 Beden eğitimi ve sporun bilimsel temelleri
4 Beden eğitimi ve sporun felsefesi.
5 Spor bilimlerinin diğer alanlarla ilişkisi.
6 Beden eğitimi ve sporda kurumsallaşma süreçleri.
7 Ara Sınav
8 Sporun eğitimsel (pedagojik) temellerinin bilimsel açıdan incelenmesi
9 Beden eğitimi ve sporun psikolojik temelleri
10 Beden eğitimi ve sporun sosyolojik temelleri
11 Spor bilimleri alt disiplinlerinin incelenmesi
12 Rekreasyon ve spor yönetiminin bilimsel gelişimi, beden eğitimi ve spor ile ilişkisi
13 Beden eğitimi ve sporun sağlık ile ilişkisi, engelliler ve spor çalışmaları
14 Final sınavı

Ayan S., (2020), Beden Eğitimi Egzersiz Bilimi ve Sporun Temelleri, Pegem Kitabevi Beden eğitimi ve spor bilimlerine giriş. Nobel yayın dağıtım 2003



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Makale Kritik Etme 3 20 60
Bireysel Çalışma 3 20 60
Okuma 3 20 60
Toplam İş Yükü (saat) 186

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 4 5 3 4 5
ÖÇ 2 3 5 4 5 4
ÖÇ 3 4 4 3
ÖÇ 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek