Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-6029 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN BİLİMSEL TEMELLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Bu dersin amacı beden eğitimi ve sporun tarihsel, felsefi, bilimsel temellerini, spor bilimlerindeki gelişmeleri ve bu gelişmeleri etkileyen faktörlerin öğrenilmesinin sağlanabilmesi, spor bilimlerindeki alt disiplinleri ve bu disiplinlerdeki çalışmaların analiz edilerek yorumlanabilmesi.
1 | Beden Eğitimi ve Spor kavramlarını tanımlayabilmek ve amaçlarını açıklayabilmek. |
2 | Beden eğitimi ve sporun, felsefesi ve bilimsel yaklaşımlarını açıklayabilmek. |
3 | Sporun ve beden eğitiminin yönetim boyutları ve rekreasyonla ilişkisini kavrayabilmek. |
4 | Hareket eğitiminin ve düzenli egzersizin, bireyin sağlıklı gelişimi ve sağlıklı yaşamı üzerindeki etkilerini ve önemini kavrayabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Spor bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek Spor Bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefi temelleri, beden eğitimi ve sporun bilimsel gelişimi ve geleceği gibi konuların öğrenimi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Spor bilimlerinin tarihsel gelişimi. | ||
2 | Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar. | ||
3 | Beden eğitimi ve sporun bilimsel temelleri | ||
4 | Beden eğitimi ve sporun felsefesi. | ||
5 | Spor bilimlerinin diğer alanlarla ilişkisi. | ||
6 | Beden eğitimi ve sporda kurumsallaşma süreçleri. | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Sporun eğitimsel (pedagojik) temellerinin bilimsel açıdan incelenmesi | ||
9 | Beden eğitimi ve sporun psikolojik temelleri | ||
10 | Beden eğitimi ve sporun sosyolojik temelleri | ||
11 | Spor bilimleri alt disiplinlerinin incelenmesi | ||
12 | Rekreasyon ve spor yönetiminin bilimsel gelişimi, beden eğitimi ve spor ile ilişkisi | ||
13 | Beden eğitimi ve sporun sağlık ile ilişkisi, engelliler ve spor çalışmaları | ||
14 | Final sınavı |
Ayan S., (2020), Beden Eğitimi Egzersiz Bilimi ve Sporun Temelleri, Pegem Kitabevi Beden eğitimi ve spor bilimlerine giriş. Nobel yayın dağıtım 2003
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 3 | 20 | 60 |
Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Okuma | 3 | 20 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 186 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 |