GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BES-6038 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Beden Eğitimi ve Sporun amacını bilir ve tanımlar.



1 Beden Eğitimi ve Sporun amacını bilir ve tanımlar.
2 Program geliştirme ile ilgili kavramları bilir.
3 Program geliştirme süreçlerini bilir ve amaca yönelik çalışmaları planlar.
4 Program geliştirmede hedef, içerik ve amaç belirleme sürecini bilir ve uygular.
5 Öğretme-Öğrenme süreçlerinin Geliştirilmesi bilir.
6 Beden eğitimi ve spor öğretiminde materyal geliştirme süreçlerini bilir ve uygular.
7 Beden eğitimi ve spor eğitiminde teknoloji kullanımını bilir ve uygular.
8 Beden eğitimi ve sporda program geliştirme çalışmalarını uygular.

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders, eğitimde program geliştirmenin temel kavram ve kuramları üzerinden beden eğitimi ve spor programlarının sistematik ve çağdaş bir biçimde geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesini kapsar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Beden Eğitimi ve Sporun amacı ve uygulama örnekleri
2 Eğitim sistemi içerisinde kademelere göre Beden eğitimi ve spor öğretimi
3 Beden eğitimi ve spor alanında program geliştirmeye yol açan faktörler
4 Beden Eğitimi ve Spor Alanında Program Geliştirme Çalışmaları
5 Uluslar arası örnek çalışmalar ve projeler
6 Program geliştirme süreci
7 Ara Sınav
8 Hedef, içerik ve amaç belirleme süreci
9 Öğretme-öğrenme süreçlerinin geliştirilmesi
10 Ölçme ve değerlendirme teknikleri
11 Tesislerin yönetimi ve işletilmesi
12 Beden eğitimi ve spor öğretiminde materyal geliştirme
13 Proje uygulama
14 Fİnal

1. Jim Stiehl, Teaching Physical Activity humankinetics Katherine T.,Physical Education Methods for Elemantary Teachers, humankinetics 2. Harrison, j., Blakemore, C., & Buck, M. (2001). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, 5th edition, McGraw-Hill. 3. Mosston, M. & Ashworth, S. (2000). Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi. Ankara 4. Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to Measurement in Physical Education and Exercise Science. 3. Ed. WCB. McGraw-Hill. 5. Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayın evi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 5 4 20
Rapor Hazırlama 5 4 20
Rapor Sunma 6 3 18
Makale Kritik Etme 5 4 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 5 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 184

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 4 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 4 5 4 4 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 4 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 4 4 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 4 5 5 4 5 5
ÖÇ 6 5 4 4 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek