Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BES-6038 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Beden Eğitimi ve Sporun amacını bilir ve tanımlar.
1 | Beden Eğitimi ve Sporun amacını bilir ve tanımlar. |
2 | Program geliştirme ile ilgili kavramları bilir. |
3 | Program geliştirme süreçlerini bilir ve amaca yönelik çalışmaları planlar. |
4 | Program geliştirmede hedef, içerik ve amaç belirleme sürecini bilir ve uygular. |
5 | Öğretme-Öğrenme süreçlerinin Geliştirilmesi bilir. |
6 | Beden eğitimi ve spor öğretiminde materyal geliştirme süreçlerini bilir ve uygular. |
7 | Beden eğitimi ve spor eğitiminde teknoloji kullanımını bilir ve uygular. |
8 | Beden eğitimi ve sporda program geliştirme çalışmalarını uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders, eğitimde program geliştirmenin temel kavram ve kuramları üzerinden beden eğitimi ve spor programlarının sistematik ve çağdaş bir biçimde geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesini kapsar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Beden Eğitimi ve Sporun amacı ve uygulama örnekleri | ||
2 | Eğitim sistemi içerisinde kademelere göre Beden eğitimi ve spor öğretimi | ||
3 | Beden eğitimi ve spor alanında program geliştirmeye yol açan faktörler | ||
4 | Beden Eğitimi ve Spor Alanında Program Geliştirme Çalışmaları | ||
5 | Uluslar arası örnek çalışmalar ve projeler | ||
6 | Program geliştirme süreci | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Hedef, içerik ve amaç belirleme süreci | ||
9 | Öğretme-öğrenme süreçlerinin geliştirilmesi | ||
10 | Ölçme ve değerlendirme teknikleri | ||
11 | Tesislerin yönetimi ve işletilmesi | ||
12 | Beden eğitimi ve spor öğretiminde materyal geliştirme | ||
13 | Proje uygulama | ||
14 | Fİnal |
1. Jim Stiehl, Teaching Physical Activity humankinetics Katherine T.,Physical Education Methods for Elemantary Teachers, humankinetics 2. Harrison, j., Blakemore, C., & Buck, M. (2001). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education, 5th edition, McGraw-Hill. 3. Mosston, M. & Ashworth, S. (2000). Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi. Ankara 4. Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to Measurement in Physical Education and Exercise Science. 3. Ed. WCB. McGraw-Hill. 5. Demirhan, G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayın evi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 5 | 4 | 20 |
Rapor Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
Rapor Sunma | 6 | 3 | 18 |
Makale Kritik Etme | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |