GERİ DÖN

Lisans Programları


Sağlık Bilimleri Fakültesi - Hemşirelik - - Hemşirelik



Program Tanımları

Sağlık Hizmetlerinde verimliliği artırmak amacıyla 23-27 Mart 1992 tarihlerinde toplanan 1. Ulusal Sağlık Kongresinde belirlenen hedefler doğrultusunda "Sağlık Eğitimini Yeniden Yapılandırma" Projesi başlatılmıştır. Bu proje kapsamında Ebe, Hemşire ve Sağlık Memurluğu eğitiminin Ön lisans düzeyine çıkartılması kararlaştırılmıştır. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu adı ile sadece Ebelik bölümü Ön lisans eğitimine 1992-1993 eğitim-öğretim yılında başlanmıştır. Daha sonra Yüksekokulumuz; Yüksek Sağlık Şurasının 23 Mayıs 1995 tarihli kararı doğrultusunda Ebelik, Hemşirelik ve Sağlık Memurluğu eğitiminin lisans düzeyindeki Yüksekokullarda yapılması amacıyla, Sağlık Bakanlığının talebi, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın teklifi ve Bakanlar Kurulunun 02.11.1996 tarih ve 22805 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan kararı ile kurulan 79 Sağlık Yüksekokulundan biridir. 15.10.2008 tarih ve 27025 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı ile Sağlık Bilimleri Fakültesine dönüştürülmüştür. 2015 yılında Yükseköğretim Yürütme Kurulu 02.08.1996’da 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun ile değişen hükümleri ve 2809 sayılı Kanun’un 3. Maddesi uyarınca Hemşirelik Bölümünde 8 Anabilim Dalı kurulmasına karar verilmiştir. 2020-2021 eğitim öğretim yılında lisansüstü eğitime Yüksek Lisans programı (Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans) ile başlanmıştır. 2022-2023 Eğitim Öğretim yılı güz dönemi itibari ile Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde toplam 464 kayıtlı öğrenci bulunmaktadır. Bölümün öğretim elemanı kadrosunda; 6 Doçent, 8 Doktor Öğretim Üyesi, 2 Öğretim Görevlisi yer almaktadır.

Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Hemşirelikte Lisans derecesine sahip olunur.

Lisans

Lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Giresun Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.

1. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak 2. 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak

Birey, aile ve toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi, fiziksel, ruhsal ve sosyal sağlık bakım gereksinimlerinin kanıta dayalı bilimsel veriler kullanılarak tanılanması ve bütüncül bakımın planlanmasında ve sunulmasında etkin, etik ilke ve değerler doğrultusunda çalışan, etkili iletişim kurabilen, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen profesyonel hemşireler yetiştirilir. Mezuniyet sonrası ilk yıl mezunların %80’i hemşire olarak göreve başlar ve %5’i mezuniyet sonrası 3-5 yıl içinde hemşirelik programında lisansüstü eğitime kayıtlanır. Mezunların %20’si mezuniyet sonrası 3-5 yıl içinde özel dal alanında sertifika alarak görevini sürdürür.

Mezun olan öğrenciler, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri veren kurum ve kuruluşlarda klinik hemşiresi, iş yeri hemşiresi , okul sağlığı hemşiresi, yönetici ve eğitimci hemşire olarak çalışır.

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES ve ÜDS sınavından geçerli not almaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıiçi çalışma (uygulama, proje, seminer, kısa sınav, ödev) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Uygulamalı dersler için arasınavın %40'ı, yarıyıl sonu sınavının da %60'ı alınır. Bulunan toplam notun %50'si ve uygulama notunun da %50'si alınarak o ders için başarı notu belirlenir. Yarıyıl / yıl sonu sınav notu ve varsa bütünleme notunun 100 puan üzerinden en az 60 olması gerekir. bu puanın altında kalan öğrenciler doğrudan başarısız sayılır. Öğrencilerin katılamadıkları sınavlar için gerçek ve geçerli bir nedeni var olduğu Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilirse katılamadığı sınav için bir mazeret sınavı verilir.

1. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak 2. 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak

Örgün Eğitim

Hemşirelik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yeşim YAMAN AKTAŞ 0454 310 30 41 Bologna Hemşirelik Bölüm Koordinatörü Doç. Dr. Özlem AYDIN BERKTAŞ 0454 310 30 37

Bölümde 6 adet sınıf,konferans salonu, mikrobiyoloji-parazitoloji laboratuarı, biyokimya ve fizyoloji laboratuarı, hemşirelik bölümü uygulama laboratuarı, meslek esasları laboratuarı, bilgisayar laboratuarı, kütüphane, oyun salonu (masa tenisi, bilardo, langırt), oyun sahası ( voleybol, basketbol), kantin, yemekhane bulunmaktadır.


Program Çıktıları

1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için kanıta dayalı bilgi, tutum ve becerilere sahip olmak.
2 Aile planlaması, genetik, kronik hastalıklar, bulaşıcı hastalıklar vb. konularda danışmanlık yapabilme
3 Yaşam bulgularını alma, değerlendirme ve gerekli müdahaleyi yapabilme becerisi kazanır.
4 Hemşirelik alanında edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapabilme yeteneği kazanır.
5 Sağlıklı ve hasta bireyleri gelişim dönemlerine göre tanımlayabilme, uygun hemşirelik girişimlerini yapabilme
6 Hemşirelik ile ilgili güncel bilgiye ulaşır ve kullanır ve uygular
7 Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı uygulamalar ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
8 İlaç hazırlama, uygulama ve takip etme becerisi kazanır.
9 Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuat doğrultusunda gerçekleştirir.
10 Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
11 Etkili iletişim bilgi ve becerilerini kullanır.
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde bilimsel araştırma ve projelerde yer alır.
13 Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini kullanır.
14 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
15 Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.
16 Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
17 Türkiye'de ve dünyada hemşireliğin tarihi gelişimi ve hasta bakımını açıklayabilme
18 Tedaviye yönelik çağdaş girişimleri, hasta haklarını ve etik yaklaşımları tanımlayabilme
19 Disiplinlerarası hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilme
20 Yaş dönemlerine uygun iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme
21 Yaşam dönemlerine göre bireylerin cinsiyet ayırt etmeksizin potansiyel ve mevcut sorunlarını bilebilme
22 Hasta ve sağlıklı bireye-aileye -topluma sağlık eğitimi verebilme
23 Hemşirelik alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olabilme
24 Birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmeti sunabilecek donanıma ve yetkinliğe sahip olabilme
25 Hemşirelik ve araştırma alanı ile ilgili problem çözümünde uygun hemşirelik araç ve yöntemlerini kullanabilme

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
AİİT-101 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I Zorunlu 2 - - 2
HEM-101 Türkçe ANATOMİ Zorunlu 2 - 2 4
HEM-103 Türkçe MİKROBİYOLOJİ VE PARAZİTOLOJİ Zorunlu 2 - - 2
HEM-105 Türkçe BİYOKİMYA Zorunlu 2 - - 2
HEM-107 Türkçe HEMŞİRELİKTE TEMEL İLKE VE KAVRAMLAR Zorunlu 4 - 4 12
HEM-109 Türkçe İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Zorunlu 2 - - 2
OSD-SEC-1 Türkçe ORTAK SEÇMELİ - I Seçmeli 2 - - -
TD-101 Türkçe TÜRK DİLİ-I Zorunlu 2 - - 2
YD-101 Türkçe TEMEL İNGİLİZCE-I Zorunlu 2 - - 2
Toplam 20 0 6 28
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
AİİT-102 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II Zorunlu 2 - - 2
HEM-102 Türkçe KENDİNİ TANIMA VE İLETİŞİM YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 - - 4
HEM-104 Türkçe FİZYOLOJİ Zorunlu 2 - 2 4
HEM-106 Türkçe TEMEL BİLGİSAYAR Zorunlu 2 - - 2
HEM-108 Türkçe HEMŞİRELİK ESASLARI Zorunlu 4 8 4 12
SAGHEMSEÇ2 Türkçe SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ II Seçmeli - - - -
TD-102 Türkçe TÜRK DİLİ-II Zorunlu 2 - - 2
YD-102 Türkçe TEMEL İNGİLİZCE II Zorunlu 2 - - 2
Toplam 16 8 6 28
3. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HEM-201 Türkçe İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ Zorunlu 5 8 - 12
HEM-209 Türkçe MESLEKİ İNGİLİZCE - I Zorunlu 2 - - 2
SAGHEMSEÇ3 Türkçe SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ III Seçmeli - - - -
Toplam 7 8 0 14
4. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HEM-202 Türkçe CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ Zorunlu 5 8 - 12
HEM-208 Türkçe HEMŞİRELİKTE ETİK VE DEONTOLOJİ Zorunlu 2 - - 5
HEM-212 Türkçe MESLEKİ İNGİLİZCE II Zorunlu 2 - - 2
SAGHEMSEÇ4 Türkçe SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ IV Seçmeli - - - -
Toplam 9 8 0 19
5. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HEM-301 Türkçe KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ Zorunlu 5 8 - 12
HEM-307 Türkçe İLK VE ACİL YARDIM Zorunlu 2 - - 6
SAGHEMSEÇ5 Türkçe SAGLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ V Seçmeli - - - -
Toplam 7 8 0 18
6. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HEM-302 Türkçe ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ Zorunlu 5 8 - 12
HEM-306 Türkçe HEMŞİRELİKTE YÖNETİM Zorunlu 4 4 - 10
SAGHEMSEÇ6 Türkçe SAGLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ VI Seçmeli - - - -
Toplam 9 12 0 22
7. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HEM-401 Türkçe RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ Zorunlu 5 8 - 12
HEM-403 Türkçe HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ Zorunlu 5 8 - 12
SAGHEMSEÇ7 Türkçe SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ VII Seçmeli - - - -
Toplam 10 16 0 24
8. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HEM-410 Türkçe İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM Zorunlu 2 32 - -
SAGHEMSEÇ8 Türkçe SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ VIII Seçmeli - - - -
Toplam 2 32 0
OSD-SEC-1 - ORTAK SEÇMELİ - I
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
OSD-01 Türkçe TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Seçmeli 2 - - 2
OSD-04 Türkçe KARIYER PLANLAMA Seçmeli 2 - - 2
SAGHEMSEÇ2 - SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ II
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HEM-130 Türkçe TIBBİ TERMİNOLOJİ Seçmeli 2 - - 2
HEM-132 Türkçe VİTAMİN VE MİNERALLER Seçmeli 2 - - 2
HEM-134 Türkçe HEMŞİRELİK SÜRECİ Seçmeli 2 - - 2
SAGHEMSEÇ3 - SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ III
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HEM-207 Türkçe FARMAKOLOJİ Seçmeli 2 - - 4
HEM-211 Türkçe KARDİYOLOJİ HEMŞİRELİĞİ Seçmeli 2 - - 2
HEM-213 Türkçe FİZYOPATOLOJİYE GİRİŞ Seçmeli 2 - - 2
HEM-215 Türkçe SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM Seçmeli 2 - - 2
HEM-217 Türkçe YARA VE STOMA BAKIMI HEMŞİRELİĞİ Seçmeli 2 - - 2
SAGHEMSEÇ4 - SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ IV
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HEM-206 Türkçe HİSTOPATOLOJİ Seçmeli 2 - - 2
HEM-214 Türkçe YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ Seçmeli 2 - - 2
HEM-216 Türkçe STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON YÖNTEMLERİ Seçmeli 2 - - 2
HEM-218 Türkçe ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİ Seçmeli 2 - - 2
HEM-224 Türkçe GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ Seçmeli 2 - - 2
HEM-226 Türkçe ACİL HEMŞİRELİĞİ Seçmeli 2 - - 2
SAGHEMSEÇ5 - SAGLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ V
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HEM-313 Türkçe HEMŞİRELİK BİLİŞİMİ Seçmeli 2 - - 2
HEM-317 Türkçe ADÖLESAN SAĞLIĞI Seçmeli 2 - - 2
HEM-321 Türkçe BİYOKİMYADA TANIMLAYICI TESTLER Seçmeli 2 - - 2
HEM-323 Türkçe HEMŞİRELİKTE İNOVATİF DÜŞÜNME Seçmeli 2 - - 2
SAGHEMSEÇ6 - SAGLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ VI
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HEM-314 Türkçe TAMAMLAYICI VE BÜTÜNLEŞİK BAKIM UYGULAMALARI Seçmeli 2 - - 2
HEM-316 Türkçe AKILCI İLAÇ KULLANIMI Seçmeli 2 - - 2
HEM-318 Türkçe BÜYÜME VE GELİŞME Seçmeli 2 - - 2
HEM-324 Türkçe NÖROLOJİ HASTALIKLARI VE BAKIM Seçmeli 2 - - 2
HEM-326 Türkçe ADLİ HEMŞİRELİK Seçmeli 2 - - 2
SAGHEMSEÇ7 - SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ VII
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
SAGHEMSEÇ8 - SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ VIII
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor