Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Posta Hizmetleri ön lisans diploması verilir.
Önlisans
Giresun Üniversitesi Mehmet Bayrak Meslek Yüksekokulu programına; Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda kılavuzda belirtilen ilgili puan türünde yeterli puanı almış ve özel şartları taşıyan öğrenciler alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.
Yabancı Dil dersleri için her akademik yıl başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Başarılı olanlar Yabancı Dil-I ve Yabancı Dil-II derslerinden muaf olurlar.
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak.
Posta Hizmetleri programının amacı PTT gibi köklü bir kuruluşa ve özel sektörde bu alanda hizmet veren kuruluşlar için eğitimli dağıtıcı yetiştirmektir.
Mezunlarımız KPSS B grubu ataması ile "Posta Dağıtıcısı" olarak görev almaktadırlar.
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavı’ndan yeterli puan almaları durumunda Uluslararası Lojistik, Uluslararası Ticaret ve Taşımacılık, Uluslararası Ticaret ve Lojistik, Uluslararası Taşımacılık gibi bölümlere geçiş yapabilmektedirler.
Öğrencilerin dönem içerisindeki ödevleri, projeleri, ara ve dönem sonu sınavları değerlendirilerek başarı düzeyleri belirlenir.
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 100 üzerinden en az 50 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. Dönem sonu sınavlarında en az 50 puan almaları gerekmektedir. Ayrıca Meslek Yüksekokulu tarafından uygulamakta olan 3+1 sisteminden dolayı bir dönem boyunca ilgili alanda staj yapmış olmak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Öğr. Gör. Muhammed Sefa GÖR - Bölüm Başkanı
Bilgisayar Laboratuvarları, Otonom Kargo Yazılımları, Yazılım Geliştirme için Donanımsal ve Yazılımsal İmkanlar
1 | Günün gerekleri doğrultusunda, her türlü posta gönderilerinin kabul edilmesi, taşınması ve dağıtılması ile ilgili havale, çek kabul-ödeme ve tahsilat işlemleri gibi iş ve işlemlerin yapılış şekli ve usulleri hakkında bilgiye sahip olma. |
2 | Kargonun, telgrafın, tele-postun tanımı ve standartları, koli- kargo türleri, boyut ve ağırlık bilgisi, kargoların kabul, sevk ve alıcılarına teslim edilmesi hakkında bilgi sahibi olmak. |
3 | Posta taşımacılığı için her türlü dağıtım ağı, optimazyon yöntemleri, sezgisel yöntemleri, yöneylem araştırması ile en iyi yöntemin belirlenmesi gibi konularda fikir sahibi olmak. |
4 | Adres ve adresi oluşturan bileşenler, adres ve numaralama yönetmeliği, adres yazma standartları, harita ve yol bilgisi, şehir içi ve şehirler arası ulaşım bilgisi, uluslararası yol bilgisi, coğrafi bilgi sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak |
5 | Hem kamu hemde özel sektör için gerekli olan hukuksal donanıma sahip olmak. |
6 | Ayrım, sevk, dağıtım gibi alanlarda bağımsız veya kombine hallerinde çalışabilme |
7 | Kayıtlı gönderiler otomasyon sistemi, taahhütlü gönderiler, acele posta gönderileri, tebliğ evrakları ve kargoların kabul edilmesi, sisteme girilmesi, sistem üzerinde gerekli kayıt, teslim ve sevk işlemlerinin yapılması |
8 | Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli teknik araçları kullanabilmek. |
9 | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, yapay zeka ve ofis yazılımlarını kullanabilmek. |
10 | Kargonun boyut ve sınırları hakkında mevzuatlara hakim olmak ve gerekenlerin muhakemesini yapabilmek. |
11 | Kargoda yasakları ve uyulması gerekli konuların ve ambalajlama kurallarına uyulması gerektiğinin analizini yapabilmek. |
12 | Posta gönderilerinin sınıflandırılması, yasaklar, istisnalar ve denetim işlemleri, posta hizmeti sağlayıcıları tarafından titizlikle yönetilen kritik konulardır ve bu süreçler ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelere dayanmaktadır. |
13 | Kişilere ve kurumlara posta hizmetleriyle ilgili konularda bilgi vermek için hem yazılı hem de sözlü iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerimi aktarabilirim. |
14 | Kariyer yolculuğunda güven duygusunu sağlamlaştırmak ve iş arkadaşlarıyla uyum içinde çalışabilme yeteneğini geliştirmek, bireyin iş yaşamında daha başarılı ve etkili olmasını sağlayan kritik yeteneklerdir. |
15 | Bireyin bilgiyi açık ve etkili bir şekilde ifade etme ve iletişim kurma yeteneğini kapsar. Yazılı iletişim, metinler, raporlar, e-postalar gibi yazılı formatlarda düşüncelerinizi net bir şekilde ifade etmeyi içerirken, sözlü iletişim, konuşma, sunum yapma ve tartışmalara katılma becerisini içerir. Bu beceriler, bireyin profesyonel ve kişisel ilişkilerini güçlendirmesine ve etkili iletişim kurmasına yardımcı olur. |
16 | Bu beceriler, bireyin sürekli olarak yeni bilgi edinme, karmaşık sorunları analiz etme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yeteneğini ifade eder. Yaşam boyu öğrenme, bireyin eğitim ve deneyimlerinden sürekli olarak öğrenme ve kendini geliştirme sürecini içerir. Sorun çözme becerileri, karşılaşılan zorlukları aşma ve hedeflere ulaşma sürecinde kullanılan stratejileri kapsar. Eleştirel düşünme ise, bilgiyi sorgulama, farklı perspektiflerden bakma ve mantıklı sonuçlar çıkarma yeteneğini içerir. Bu beceriler, bireyin iş yaşamında ve kişisel yaşamında başarıyla karşılaştığı zorlukları aşmasına yardımcı olur ve sürekli olarak gelişimini sağlar. |
17 | Posta hizmetleri bölümünde çalışanlar, posta taşımacılığı bilgisine, operasyonel yönetim becerilerine ve teknolojik yetkinliğe sahip olmalıdır. Ayrıca, müşteri ilişkileri yönetimi, yasal düzenlemelerin bilgisi, risk yönetimi ve iletişim becerileri gibi alanlarda da yetkin olmaları gerekmektedir. Sorun çözme becerileri ve işbirliği yetkinliği, operasyonel verimliliği artırmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak için önemlidir. Bu yetkinlikler, posta hizmetleri sektöründe başarılı bir kariyer için temel gereksinimleri oluşturur. |
1 | Günün gerekleri doğrultusunda, her türlü posta gönderilerinin kabul edilmesi, taşınması ve dağıtılması ile ilgili havale, çek kabul-ödeme ve tahsilat işlemleri gibi iş ve işlemlerin yapılış şekli ve usulleri hakkında bilgiye sahip olma. |
2 | Kargonun, telgrafın, tele-postun tanımı ve standartları, koli- kargo türleri, boyut ve ağırlık bilgisi, kargoların kabul, sevk ve alıcılarına teslim edilmesi hakkında bilgi sahibi olmak. |
3 | Posta taşımacılığı için her türlü dağıtım ağı, optimazyon yöntemleri, sezgisel yöntemleri, yöneylem araştırması ile en iyi yöntemin belirlenmesi gibi konularda fikir sahibi olmak. |
4 | Adres ve adresi oluşturan bileşenler, adres ve numaralama yönetmeliği, adres yazma standartları, harita ve yol bilgisi, şehir içi ve şehirler arası ulaşım bilgisi, uluslararası yol bilgisi, coğrafi bilgi sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak |
5 | Hem kamu hemde özel sektör için gerekli olan hukuksal donanıma sahip olmak. |
6 | Ayrım, sevk, dağıtım gibi alanlarda bağımsız veya kombine hallerinde çalışabilme |
7 | Kayıtlı gönderiler otomasyon sistemi, taahhütlü gönderiler, acele posta gönderileri, tebliğ evrakları ve kargoların kabul edilmesi, sisteme girilmesi, sistem üzerinde gerekli kayıt, teslim ve sevk işlemlerinin yapılması |
8 | Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli teknik araçları kullanabilmek. |
9 | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, yapay zeka ve ofis yazılımlarını kullanabilmek. |
10 | Kargonun boyut ve sınırları hakkında mevzuatlara hakim olmak ve gerekenlerin muhakemesini yapabilmek. |
11 | Kargoda yasakları ve uyulması gerekli konuların ve ambalajlama kurallarına uyulması gerektiğinin analizini yapabilmek. |
12 | Posta gönderilerinin sınıflandırılması, yasaklar, istisnalar ve denetim işlemleri, posta hizmeti sağlayıcıları tarafından titizlikle yönetilen kritik konulardır ve bu süreçler ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelere dayanmaktadır. |
13 | Kişilere ve kurumlara posta hizmetleriyle ilgili konularda bilgi vermek için hem yazılı hem de sözlü iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerimi aktarabilirim. |
14 | Kariyer yolculuğunda güven duygusunu sağlamlaştırmak ve iş arkadaşlarıyla uyum içinde çalışabilme yeteneğini geliştirmek, bireyin iş yaşamında daha başarılı ve etkili olmasını sağlayan kritik yeteneklerdir. |
15 | Bireyin bilgiyi açık ve etkili bir şekilde ifade etme ve iletişim kurma yeteneğini kapsar. Yazılı iletişim, metinler, raporlar, e-postalar gibi yazılı formatlarda düşüncelerinizi net bir şekilde ifade etmeyi içerirken, sözlü iletişim, konuşma, sunum yapma ve tartışmalara katılma becerisini içerir. Bu beceriler, bireyin profesyonel ve kişisel ilişkilerini güçlendirmesine ve etkili iletişim kurmasına yardımcı olur. |
16 | Bu beceriler, bireyin sürekli olarak yeni bilgi edinme, karmaşık sorunları analiz etme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yeteneğini ifade eder. Yaşam boyu öğrenme, bireyin eğitim ve deneyimlerinden sürekli olarak öğrenme ve kendini geliştirme sürecini içerir. Sorun çözme becerileri, karşılaşılan zorlukları aşma ve hedeflere ulaşma sürecinde kullanılan stratejileri kapsar. Eleştirel düşünme ise, bilgiyi sorgulama, farklı perspektiflerden bakma ve mantıklı sonuçlar çıkarma yeteneğini içerir. Bu beceriler, bireyin iş yaşamında ve kişisel yaşamında başarıyla karşılaştığı zorlukları aşmasına yardımcı olur ve sürekli olarak gelişimini sağlar. |
17 | Posta hizmetleri bölümünde çalışanlar, posta taşımacılığı bilgisine, operasyonel yönetim becerilerine ve teknolojik yetkinliğe sahip olmalıdır. Ayrıca, müşteri ilişkileri yönetimi, yasal düzenlemelerin bilgisi, risk yönetimi ve iletişim becerileri gibi alanlarda da yetkin olmaları gerekmektedir. Sorun çözme becerileri ve işbirliği yetkinliği, operasyonel verimliliği artırmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak için önemlidir. Bu yetkinlikler, posta hizmetleri sektöründe başarılı bir kariyer için temel gereksinimleri oluşturur. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-101 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
OSD-SEC-1 | Türkçe | ORTAK SEÇMELİ - I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
PH-101 | Türkçe | MEKTUP POSTASI | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
PH-105 | Türkçe | TEMEL BİLGİSAYAR UYGULAMARI | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
PH-109 | Türkçe | MİKRO EKONOMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
PH-113 | Türkçe | GENEL MATEMATİK | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
PH-115 | Türkçe | GENEL İŞLETME | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
TDB-101 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
TIRPHSEÇ1-I | Türkçe | TİREBOLU POSTA HİZMETLERİ SEÇMELİ 1-I | Seçmeli | - | - | - | - | |
YDB-101 | Türkçe | İNGİLİZCE-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 23 | 0 | 0 | 23 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-102 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
PH-102 | Türkçe | TEBLİGAT İŞLEMLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
PH-104 | Türkçe | KAYITLI POSTA GÖNDERİLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
PH-114 | Türkçe | PARASAL POSTA HİZMETLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
TDB-102 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
TIRPHSEÇ2-I | Türkçe | TİREBOLU POSTA HİZMETLERİ SEÇMELİ 2-I | Seçmeli | - | - | - | - | |
YDB-102 | Türkçe | İNGİLİZCE-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
PH-201 | Türkçe | AYRIM, SEVK, DAĞITIM | Zorunlu | 4 | - | - | 6 | |
PH-203 | Türkçe | KARGO HİZMETLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
PH-205 | Türkçe | POSTA TAŞIMACILIĞI | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
PH-207 | Türkçe | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
PH-211 | Türkçe | İŞLETME YÖNETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
TIRPHSEÇ3-I | Türkçe | TİREBOLU POSTA HİZMETLERİ SEÇMELİ 3-I | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 16 | 0 | 0 | 23 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
UYG202 | Türkçe | İŞYERİ UYGULAMASI | Zorunlu | - | 20 | - | 14 | |
UYG204 | Türkçe | İŞYERİ EĞİTİMİ | Zorunlu | 5 | - | - | 11 | |
UYG206 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
Toplam | 5 | 22 | 0 | 30 | ||||
OSD-SEC-1 - ORTAK SEÇMELİ - I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
OSD-04 | Türkçe | KARIYER PLANLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
TIRPHSEÇ1-I - TİREBOLU POSTA HİZMETLERİ SEÇMELİ 1-I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
TIRPHSEÇ2-I - TİREBOLU POSTA HİZMETLERİ SEÇMELİ 2-I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
PH-112 | Türkçe | TİCARİ MATEMATİK | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
PH-118 | Türkçe | PAZARLAMA VE TANITIM | Seçmeli | 2 | - | - | 5 | |
PH-120 | Türkçe | MAKRO EKONOMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 5 | |
TIRPHSEÇ3-I - TİREBOLU POSTA HİZMETLERİ SEÇMELİ 3-I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
PH-213 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER | Seçmeli | 3 | - | - | 5 |