Makine ve Metal Teknolojileri Bölümü Makine Programı Yüksekokulumuz bünyesinde 2006 yılında kurulmuş olup, eğitim öğretim hayatına halen devam etmektedir.
Makine Teknikeri unvanına sahip olunur.
Ön lisans.
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmektedir. Yüksek Öğretim Kurumu'nun ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçları (TYT-Temel Yeterlilik Testi puanı) esas alınarak öğrenci kabulü yapılır. Programa öğrenci kabulünde ayrıca bir ön koşul şart bulunmamaktadır.
Makine Programında öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, Şebinkarahisar Meslek Yüksekokulu Makine Programı'nda verilen dersin içeriğine uygun olması ve müdürlük tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Makine ve Metal Teknolojileri-Makine alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik dersler ve staj olmak üzere (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak
Ülkemiz endüstrisinde üretimin en üst düzeyde uygulanması aşamasında tüm makinelerin verimli, yerinde ve etkin kullanımı büyük bir önem taşımaktadır. Endüstrimizde; imalat alanında, mühendislik bilimlerinde, makine tasarımı, makine bilimi ve makine elemanları alanında eğitim almış, bilgisayar kullanımını bilen, sistem analizi ve tasarım bilgisine sahip, yetişmiş ara elemana ihtiyaç vardır. Makine teknikeri unvanına sahip olan mezunlar; geleneksel imalat yöntemleri, tasarım teknikleri, malzeme seçimi, bilgisayarlı tasarım ve üretim yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olurlar.
Mezunlar, otomotiv ve makine endüstrisi gibi çok geniş bir alanda istihdam edilirler.
Ön Lisans eğitimin başı ile tamamlayan adaylar DGS (Dikey geçiş sınavı) sınavından geçerli not almaları ve ÖSYM tarafından yerleştirildikleri takdirde Lisans Programlarında (Mühendislik ya da Teknik öğretmenlik) öğrenim görebilirler.
Öğrenciler her ders için 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.Bu sınavlardan başarısız olan öğrenciler dönem sonunda bütünleme sınavına katılabilir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek ve Endüstriye dayalı öğretimi (staj) başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Program Başkanı: Öğr.Gör. Yasemin KALAFAT e-mail: yasemin.oguz@giresun.edu.tr Adres: Şebinkarahisar Meslek yüksekokulu ŞEBİNKARAHİSAR/GİRESUN Telefon : +90 (543)3477962
Makine Programında yüksek lisans bitirmiş ve doktora eğitimine devam etmekte olan öğretim elemanları görev yapmaktadır. Makine programında öğrencilerin bilgisayar destekli tasarım ve üretim alanlarında bilgi ve becerilerini geliştirebilecekleri fiziki ve teknolojik alt yapı olarak 1 adet atölye ve 1 adet temel bilgisayar bilimleri laboratuarı bulunmaktadır.
1 | CAD-CAM programları ile tasarım, ünite, ısıtma ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile genişletebilmek, CNC makinelerini kullanmak, program oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. |
2 | Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek |
3 | Bireysel çalışma yetisine sahip olmak. |
4 | Proje yönetimi, risk yönetimi, kalite yönetimi, stratejik yönetim ve değişim yönetimi gibi mesleki uygulamalar hakkında bilgi girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık sahibi olabilme. |
5 | Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. |
6 | Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. |
7 | Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak. |
8 | Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
9 | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek |
10 | Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. |
11 | Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini Üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
12 | Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
13 | Isı transferi ve termodinamik konularına hakim olmak. |
14 | Yaşam boyu öğrenme ve kendini sürekli yenileme bilincine sahip olmak. |
15 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme,ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
16 | Mesleki ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takım çalışmalarında sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. |
17 | Bir sistemi ya da prosesi analiz eder ve verilen kısıtlar altında amaca ulaşmak için modern tasarım yöntemlerini kullanarak prosesi tasarlar, modeller ve optimize eder. |
18 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
19 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının topluma etkilerinin bilincinde, girişimci, yenilikçi ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-101 | Türkçe | ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MAK-101 | Türkçe | MUKAVEMET | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
MAK-103 | Türkçe | FİZİK | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
MAK-105 | Türkçe | TEKNİK RESİM | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
MAK-109 | Türkçe | MALZEME TEKNOLOJİSİ | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
MAKİNESEC-I | Türkçe | MAKİNESEÇMELİ -I | Seçmeli | - | - | - | - | |
MAT-133 | Türkçe | MATEMATİK | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
OSD-SEC-1 | Türkçe | ORTAK SEÇMELİ - I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TDB-101 | Türkçe | TÜRK DİLİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
YTB-101 | Türkçe | YABANCI DİL I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 18 | 3 | 0 | 25 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-102 | Türkçe | ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MAK-102 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM-I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MAK-104 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRETİM-I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MAK-110 | Türkçe | MAKİNE MESLEK RESMİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
MAK-112 | Türkçe | İMALAT İŞLEMLERİ-I | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
MAKİNESEC-II | Türkçe | MAKİNESEÇMELİ -II | Seçmeli | - | - | - | - | |
TDB-102 | Türkçe | TÜRK DİLİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
YTB-102 | Türkçe | YABANCI DİL II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 14 | 6 | 0 | 21 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MAK-201 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM-II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MAK-203 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRETİM-II | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | |
MAK-205 | Türkçe | İMALAT İŞLEMLERİ-II | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | |
MAK-219 | Türkçe | İŞ GÜVENLİĞİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
MAKİNESEC-III | Türkçe | MAKİNESEÇMELİ -III | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 8 | 6 | 0 | 4 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
UYG-202 | Türkçe | İŞYERİ UYGULAMASI | Zorunlu | - | 22 | - | 14 | |
UYG-204 | Türkçe | İŞYERİ EĞİTİMİ | Zorunlu | 5 | 2 | - | 11 | |
UYG-206 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
Toplam | 5 | 26 | 0 | 30 | ||||
MAKİNESEC-I - MAKİNESEÇMELİ -I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MAK-111 | Türkçe | ISI TRANSFERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MAK-113 | Türkçe | YENİLENEBİLİR ENERJİ SİSTEMLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-SEC-1 - ORTAK SEÇMELİ - I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
OSD-04 | Türkçe | KARIYER PLANLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MAKİNESEC-II - MAKİNESEÇMELİ -II | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MAK-114 | Türkçe | İŞLETME YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MAK-116 | Türkçe | SIHHİ TESİSAT | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MAK-118 | Türkçe | ISI DEĞİŞTİRİCİLER | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
MAKİNESEC-III - MAKİNESEÇMELİ -III | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MAK-211 | Türkçe | MESLEK ETİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 |