Tasarım Bölümü İç Mekan Tasarımı Programı Giresun Üniversitesine bağlı olarak 2018 yılında kurulmuş olup 2020 – 2021 eğitim öğretim yılında eğitime başlamıştır.
Ön lisans
5. Düzey (Ön lisans)
Yüksek Öğretim Kurumu'nun ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçları (TYT-Temel Yeterlilik Testi puanı) esas alınarak öğrenci kabulü yapılır. Programa öğrenci kabulünde ayrıca bir ön koşul şart bulunmamaktadır. Kayıtlar ilgili mevzuat ve tarihler çerçevesinde online (E-devlet sistemi) ya da yüz yüze olarak yapılabilir.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu “YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK” kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Tasarım/İç Mekan Tasarımı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Ayrıca genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekmektedir.
İç mekan tasarımı, toplumsal yaşamın temelini oluşturan kültürel ve tarihsel bir sürecin ürünüdür. Sanat ve estetik olgularının, gündelik hayatın içerisine entegre edildiği formlardan biri olan İç Mekan Tasarımı, insan hayatının büyük bir çoğunluğunun geçtiği mekanları, işlevsellik, estetik ve teknolojik özellikleri açısından geliştirmeyi amaçlayan son derece güncel bir alandır. İç Mekan Tasarımı Programı, lise öğrenimi sonrasında iki yıllık ön lisans eğitimi vermektedir. Öğrenciler, programda bulunan tüm zorunlu dersleri almak ve geçmek zorundadır. Öğrencilere örnek uygulamalarda aktif rol alınabilme imkânı sunulmaktadır.
"İç Mekan Tasarımı" programını tamamlayan mezunlarımız; mobilya fabrikalarında, iç mimarlık ofislerinde, endüstriyel tasarım bürolarında, restorasyon firmalarında proje elemanı olarak, mimarlık ve mühendislik bürolarında çizim ve tasarım elemanı olarak, mimari model ve maket yapım bürolarında ve bunun gibi sektörlerde yönetici, yönetici asistanı, yetkili, kontrolör olarak istihdam edilebilirler.
Ön lisans eğitimini tamamlayan öğrenciler, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek ÖSYM tarafından belirlenmiş lisans programlarına başvurabilirler.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir (1) ara sınav ve bir (1) yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlayarak mezun olabilmek için; programda mevcut olan derslerin tümünden (120 AKTS karşılığı) başarılı olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
DR.ÖĞRETİM ÜYESİ ARZU ARSLAN GİRESUN ÜNİVERSİTESİ ŞEBİNKARAHİSAR MESLEK YÜKSEKOKULU TASARIM BÖLÜMÜ arzu.arslan@giresun.edu.tr
Yeterli ve donanımlı derslikler, Bilgisayar laboratuvarı, Atölye, Kütüphane, Uygun ve güzel bir kampüs ortamı, Kolay ulaşım.
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 | Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 | İç mekân tasarım / planlama projesinde ortak çalışmaları planlayabilme ve sorumluluk alabilme. |
5 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme. |
6 | Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilme ve uygulama projesi hazırlayabilme. |
7 | Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma. |
8 | İç mekân tasarım / planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahip olma. |
9 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
10 | Dekorasyon objelerinin tasarımını yaparak üretim aşamalarını kontrol edebilme. |
11 | Alternatif tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahip olma. |
12 | Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri temel seviyede tanımlayabilme. |
13 | Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme. |
14 | İç mekânı kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme. |
15 | Mobilyaların tasarımları sonrasında üretime geçebilmesi için gerekli olan ölçülendirme ve malzeme seçimini yapabilme. |
16 | Yaratıcı ve özgün proje geliştirme ve yürütme faaliyetlerinde; bağımsız hareket edebilmeli ve olası karmaşık sorunları çözmede bir ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmeli. |
17 | Mobilya tasarımı yapabilme. |
18 | Herkes için tasarım anlayışı konusunda temel seviyede bilgi sahibi olma. |
19 | Dekorasyon ürünleri üretiminde kullanılan malzemeleri tanıyabilme. |
20 | Mobilya üretim planını oluşturabilme. |
21 | Tek başına ürün tasarlayabilme. |
22 | Ağaç malzeme ve ağaçtan elde edilen doğal malzemeleri tanıyabilme. |
23 | Mobilya üretiminde kullanılan makineleri tanıyabilme. |
24 | Alanında karşılaştığı soyut ve somut problemlere, çözümler geliştirebilmek için gerekli becerilere sahip olabilme. |
25 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona, öğrenme ve uygulama becerilerine sahip olabilme. |
26 | Dekorasyonda kullanılan konstrüksiyon çeşitlerini tanıyabilme. |
27 | Üretimi yapılacak mobilyanın tasarımını yaparak üretim süreci hakkında bilgi verebilme. |
28 | Sanat-Tasarım alanında genel bilgiye sahip olma ve nerede kullanacağının sınırlarını bilme. |
29 | Toplumsal, bilimsel ve etik sorunların varlığına dayanarak yargıya varabilme, soyut ve somut problemlere çözüm önerileri getirebilme. |
30 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
31 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
32 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
33 | Canlıların ihtiyaçlarına uygun ürün tasarlayabilme. |
34 | Ürün özelliklerine uygun malzeme seçimi yapabilme. |
35 | Belirlenen ürünlerin mekan içerisindeki yerleşimlerini kağıt üzerinde detaylı çizimlerle gösterebilme. |
36 | Alanının gerekliliği olan bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanabilme. |
37 | İleriki öğrenme düzeylerinde gerekli öğrenme ihtiyaçlarını analiz ederek belirleyebilmeli. |
38 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
39 | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
40 | Uygulamalı çalışmalarda çevresindeki kişilere gerekli bilgilendirme ve yönlendirmeyi yapma. |
41 | Çalışma alanlarında tasarım bölümü ile üretim bölümü arasındaki iletişimi sağlama. |
42 | Görsel / Grafiksel proje ve modellemeleri, sözlü, yazılı ve çizgisel ifade anlatım becerileri ile sunabilme. |
43 | Enformasyonun doğası, teknik alt yapısı, sosyal, kültürel ve ideolojik bağlamı ile etkileri üzerinde eleştirel düşünebilme ve fikir üretebilme. |
44 | İçselleştirdiği geniş kapsamlı kişisel dünya görüşünü, fikirlerini, proje ve çözüm önerilerini yapılandırılmış ve tutarlı bir biçimde ilgililerle paylaşabilme. |
45 | Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
46 | İç mekân tasarım / planlama süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. |
47 | Alanındaki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği bir yaklaşımla, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası sonuçlarını dikkate alarak kullanır. |
48 | Dekorasyon ürünleri üretiminde yeni teknikler oluşturabilir. |
49 | İç mekân ve mekân ürünleri tasarımında farklı tarzların ortaya çıkmasına öncülük yapabilir. |
50 | Sanat-Tasarım alanıyla ilgili olası toplumsal ve etik sonuçları dikkate alarak veri toplama, değerlendirme, yorumlama ve karar verme yeterliliğine sahiptir. |
51 | Sanat- tasarım alanlarında, kendi veya başkalarının başarımlarını değerlendirme ve geliştirme hususunda gerekli yeterliliklere sahiptir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-101 | Türkçe | ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
İÇMEKANSEC1-I | Türkçe | İÇMEKANSEÇMELİ 1-I | Seçmeli | - | - | - | - | |
İÇMT-105 | Türkçe | TEMEL TASARIM İLKELERİ | Zorunlu | 3 | 1 | - | 4 | |
İÇMT-107 | Türkçe | TEMEL BİLGİSAYAR | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-125 | Türkçe | MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ-I | Zorunlu | 2 | 1 | - | 4 | |
İÇMT-127 | Türkçe | MODÜLER SİSTEMLER | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
OSD-SEC-1 | Türkçe | ORTAK SEÇMELİ - I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TDB-101 | Türkçe | TÜRK DİLİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
YTB-101 | Türkçe | YABANCI DİL I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 17 | 3 | 0 | 20 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-102 | Türkçe | ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
İÇMEKANSEC2-1 | Türkçe | İÇMEKANSEÇMELİ 2-I | Seçmeli | - | - | - | - | |
İÇMT-102 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 5 | |
İÇMT-106 | Türkçe | İÇ MEKAN TASARIM I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 5 | |
İÇMT-124 | Türkçe | DEKORASYON ÜRETİM TEKNİKLERİ | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
İÇMT-126 | Türkçe | MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ-II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 3 | |
TDB-102 | Türkçe | TÜRK DİLİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
YTB-102 | Türkçe | YABANCI DİL II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 14 | 8 | 0 | 23 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
İÇMEKANSEC3-I | Türkçe | İÇMEKANSEÇMELİ 3-I | Seçmeli | - | - | - | - | |
İÇMT-201 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM-II | Zorunlu | 2 | 1 | - | 5 | |
İÇMT-203 | Türkçe | ÜST YÜZEY İŞLEMLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-205 | Türkçe | İÇ MEKAN TASARIM II | Zorunlu | 4 | 2 | - | 4 | |
İÇMT-207 | Türkçe | RENDER VE ANİMASYON | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
İÇMT-227 | Türkçe | MOBİLYA TASARIM UYGULAMALARI | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
Toplam | 12 | 5 | 0 | 18 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
UYG-202 | Türkçe | İŞYERİ UYGULAMALARI | Zorunlu | - | 22 | - | 14 | |
UYG-204 | Türkçe | İŞYERİ EĞİTİMİ | Zorunlu | 5 | - | - | 11 | |
UYG-206 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
Toplam | 5 | 24 | 0 | 30 | ||||
İÇMEKANSEC1-I - İÇMEKANSEÇMELİ 1-I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
İÇMT(SEÇ)-113 | Türkçe | RENK VE AYDITLATMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT(SEÇ)-115 | Türkçe | EVRENSEL TASARIM | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-117 | Türkçe | AĞAÇ MALZEME TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-119 | Türkçe | MUTFAK TASARIMI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-121 | Türkçe | AHŞAP İŞLEME MAKİNELERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-123 | Türkçe | ANTROPOMETRİ VE ERGONOMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-221 | Türkçe | MAKET MODEL YAPIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-SEC-1 - ORTAK SEÇMELİ - I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
OSD-04 | Türkçe | KARIYER PLANLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMEKANSEC2-1 - İÇMEKANSEÇMELİ 2-I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
İÇMT(SEÇ)-110 | Türkçe | PERSPEKTİF-I | Seçmeli | 1 | 1 | - | 2 | |
İÇMT(SEÇ)-112 | Türkçe | MİMARLIK VE SANAT TARİHİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-116 | Türkçe | TUTKALLAR | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-118 | Türkçe | ISLAK HACİM TASARIMI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-120 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ GRAFİK ANLATIMI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-122 | Türkçe | İÇ MİMARİ ve DEKORASYON KONSTRÜKSİYON | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMEKANSEC3-I - İÇMEKANSEÇMELİ 3-I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
İÇMT(SEÇ)-111 | Türkçe | MALZEME BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-213 | Türkçe | AHŞAP SÜSLEME TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-215 | Türkçe | İŞ GÜVENLİĞİ VE SAĞLIĞI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-217 | Türkçe | YAPI BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-219 | Türkçe | TASARIM KÜLTÜRÜ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-223 | Türkçe | OFİS TASARIMI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
İÇMT-225 | Türkçe | PERSPEKTİF-II | Seçmeli | 2 | - | - | 2 |