GERİ DÖN

Lisans Programları


Tirebolu İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - - Halkla İlişkiler ve Tanıtım



Program Tanımları

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, 19 Ocak 2011 tarihinde kurulmuştur. Bölümün temel amacı; çağımızın önemli mesleklerinden birisi kabul edilen halkla ilişkiler alanında, teorik ve uygulamalı bilgilerle donanmış, araştırmacı ve sorgulayıcı öğrenciler yetiştirmektir. Gelişen iletişim ortamında önem kazanan halkla ilişkiler ve tanıtım kamuoyu araştırmaları konularında vereceği eğitimle bu alanlara katkı sağlayacaktır.

Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında Lisans Diploması" derecesi alırlar.

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Giresun Üniversitesi'nin programlarında, önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler,Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" kapsamında gerçekleştirilmektedir.

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Bölüm dersleri program amaçlarına uygun olarak kuramsal ve uygulamalı şekilde düzenlenmiştir. Buna göre, Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü programı, öğrencilerini alana katkı sağlayacak uzmanlar olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla program, öğrencilerin gerekli donanımları edinmelerini sağlayacak şekilde hazırlanmakta ve bu açıdan teorik ve pratik eğitime dayalı bir anlayışla oluşturulmaktadır. Buna göre program öğrencilere iletişim, halkla ilişkiler ve sosyal bilimlere ilişkin temel kuramsal bilgileri sunmasının yanında halkla ilişkiler alanında bilgi, beceri ve yeteneklerini geliştirebilecekleri uygulama olanakları da sağlamaktır. Reklam Atölyesi, Medya Atölyesi ve Fotoğraf Stüdyosu vb. gibi uygulama birimleri, öğrencilerin pratik becerilerini geliştirmeleri açısından faaliyet göstermektedir. Aynı zamanda bölümde yüksek lisans eğitimi de mevcuttur.

Bölüm mezunları kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Günümüzde hemen her kuruluşun bünyesinde yer alan “Halkla İlişkiler” birimlerinde görev alan bu bölüm mezunları, ayrıca reklam ajanslarında, gazetelerin ilan-reklam servislerinde, tanıtım ofislerinde, sivil toplum örgütlerinde, kamu kurum ve kuruluşlarında, basın işletmeciliği ve bilişim sektöründe, kamuoyu ve pazar araştırma şirketlerinde halkla ilişkiler uzmanı, stratejik iletişim koordinatörü, basın danışmanı, müşteri temsilcisi, medya planlamacısı olarak görev yapmakta, halkla ilişkiler büroları ve reklam ajansları kurup işletmektedirler. Halkla ilişkiler ve tanıtım programını bitirenler, öğretmenlik meslek bilgisi eğitimi de almış olmak koşulu ile meslek liselerinin gazetecilik ve iletişim alanındaki derslerine öğretmen olarak atanabilmektedirler.

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.

Giresun Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde düzenlendiği gibi, öğrencilerin bölümden mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlamış olmaları gerekmektedir. Bu koşulları yerine getiren öğrenci mezun olmaya ve diplomasını almaya hak kazanır.

Tam Zamanlı

Bölüm Başkanı ve AKTS Koordinatörü: Prof. Dr. Murat GÜREŞÇİ Telefon Bilgileri: 0 (454) 310 17 60 Elektronik Posta: murat.guresci@giresun.edu.tr Adres Bilgisi: Demirci Mahallesi Halkovalı Caddesi 28500 Tirebolu / GİRESUN

Bölüm, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında öğretim ve araştırma yapmak için gerekli temel olanaklara sahiptir. Bu olanaklar arasında, modern, teknolojik derslikler, birebir akademik danışmanlık hizmeti, üniversitenin online veri tabanlarından güncel akademik kaynaklara ulaşma imkanı, üçüncü ve dördüncü sınıfta belli seçmeli dersleri alarak istediği konularda uzmanlaşma imkânı vardır. Bölümde görev yapan herkesin kendine ait bir odası ve bir İnternet bağlantılı bilgisayarı gibi, bölümün hedeflerini gerçekleştirmesi için gerekli olan asgari koşullar mevcuttur. Bunun yanı sıra, bölümün gelişimine ve zenginleştirilmesine ilişkin diğer olanaklar, mevcut planlar dahilinde edinilmektedir. Bunların başında, bilgisayar laboratuvarları, reklam atölyesi, medya atölyesi, fotoğraf stüdyosu, internet erişim salonu, okuma salonları ve multimedya laboratuvarları gelmektedir.


Program Çıktıları

1 İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama / pazarlama iletişimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, örgütsel psikoloji, ekonomi, siyaset bilimi, bilgi iletişim teknolojileri, hukuk, araştırma-istatistik, kültürel çalışmalar vb. alanlardaki bilgileri halkla ilişkiler disiplinine uygulayabilme
2 Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilme
3 Halkla ilişkiler çalışmalarının temel basamaklarına ilişkin araştırma, ölçme-değerlendirme süreçlerini oluşturabilme
4 Halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmaları ortamlarına yönelik teknik bilgi, beceri ve deneyim kazanabilme
5 İçsel iletişim, kişilerarası iletişim ve kurumsal iletişim alanına ilişkin bilgi, yöntem ve becerilerini kullanarak çözümlemeler yapabilme, sözlü, sözsüz, yazılı vb. biçimde ifade edebilme
6 Halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında oluş, mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilme
7 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kuramsal ve uygulamalı yeterliliğe sahip olmak
8 Meslek alanıyla ilgili terminolojiye hakim olma
9 Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması için araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleriyle ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak
10 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanları ile ilgili tüm paydaşların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları konularında bilgi sahibi olmak
11 Halkla ilişkiler ve tanıtım disiplini ile ilgili süreçleri araştırabilme, planlayabilme, uygulayabilme ve denetleyebilme
12 Halkla ilişkiler ve ilgili alanlara ilişkin stratejik düşünebilme ve stratejiler oluşturabilme
13 Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilme
14 Nitel ve nicel iletişim araştırmalarının kullanıldığı alanları ayrıştırabilme ve gerektiği alanları belirleyebilme
15 İç ve dış paydaş analizlerine dayanan stratejik halkla ilişkiler yönetimi sürecini gerçekleştirebilme
16 Ulusal ve uluslararası kültürel ve çağdaş yaklaşımları, sorunları ve olayları takip ederek mesleki görüş ve çözüm önerileri sunabilme
17 Kurumsal iletişim, itibar, değer, sosyal sorumluluk, algılama, vb. kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilme
18 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında, gelişmeleri sürekli izleyerek disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, profesyonel ilişki ağları geliştirebilme, bağımsız davranabilme, insiyatif kullanabilme, yaratıcılık, sürekli öğrenme, kişisel gelişim, imaj yönetimi, ilişki yönetimi vb. konularda beceri kazanabilme
19 Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip, yaratıcı ve girişimci nitelikler kazanmak, pratik düşünme becerisini edinmek
20 Bilimsel araştırma yöntemleri temelinde iletişim araştırma yöntemleriyle ilgili edinilen bilgileri, mesleki problemlerin tespit edilmesinde, tanımlanmasında, analiz edilmesinde ve çözümünde etik değerleri dikkate alarak kullanabilmek
21 Edinilen disiplinlerarası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisini kazanmak
22 İş yaşamı dinamikleri çerçevesinde karar verebilme, fikirlerini açık bir biçimde ifade edebilme, duygularını yönetebilme, karşılaşılan sorunları çözebilme, topluluk önünde sunum yapabilme, toplantı yönetimini gerçekleştirebilme, farklılıklara ilişkin farkındalık yaratma ve empatik anlayış geliştirebilme
23 Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip, yaratıcı ve girişimci nitelikler kazanmak, pratik düşünme becerisini edinmek
24 Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapabilme
25 Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilme
26 Öğrencilerin profesyonel yaşamda sosyal davranış, nezaket, görgü ve protokol kurallarını bilerek uygun davranış biçimleri sergilemesi ve organizasyon yapma yeteneğini geliştirmesi
27 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğinin kavranması
28 Edinilen bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilmek
29 Profesyonel yaşamda gerekli olan iletişim becerilerine sahip olmak ve bu becerileri çalışma ortamında kullanmak
30 Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilmek ve takım ruhu bilincinde hareket edebilmek
31 Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurabilme
32 Halkla ilişkiler kampanyalarına ilişkin kuramsal bilgileri halkla ilişkiler sürecinin durum analizi (swot, pest, pert, ….), amaçların saptanması, hedef kitlelerin belirlenmesi, medya ve tekniklerin tespit edilmesi, bütçeleme ve değerlendirme aşamaları ile pratik alana taşıyabilme
33 Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünebilmek
34 Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilmek ve etkin biçimde yürütebilmek

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar

Halkla İlişkiler ve Tanıtım 2016

Program Çıktıları

1 İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama / pazarlama iletişimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, örgütsel psikoloji, ekonomi, siyaset bilimi, bilgi iletişim teknolojileri, hukuk, araştırma-istatistik, kültürel çalışmalar vb. alanlardaki bilgileri halkla ilişkiler disiplinine uygulayabilme
2 Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilme
3 Halkla ilişkiler çalışmalarının temel basamaklarına ilişkin araştırma, ölçme-değerlendirme süreçlerini oluşturabilme
4 Halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmaları ortamlarına yönelik teknik bilgi, beceri ve deneyim kazanabilme
5 İçsel iletişim, kişilerarası iletişim ve kurumsal iletişim alanına ilişkin bilgi, yöntem ve becerilerini kullanarak çözümlemeler yapabilme, sözlü, sözsüz, yazılı vb. biçimde ifade edebilme
6 Halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında oluş, mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilme
7 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kuramsal ve uygulamalı yeterliliğe sahip olmak
8 Meslek alanıyla ilgili terminolojiye hakim olma
9 Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması için araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleriyle ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak
10 Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanları ile ilgili tüm paydaşların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları konularında bilgi sahibi olmak
11 Halkla ilişkiler ve tanıtım disiplini ile ilgili süreçleri araştırabilme, planlayabilme, uygulayabilme ve denetleyebilme
12 Halkla ilişkiler ve ilgili alanlara ilişkin stratejik düşünebilme ve stratejiler oluşturabilme
13 Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilme
14 Nitel ve nicel iletişim araştırmalarının kullanıldığı alanları ayrıştırabilme ve gerektiği alanları belirleyebilme
15 İç ve dış paydaş analizlerine dayanan stratejik halkla ilişkiler yönetimi sürecini gerçekleştirebilme
16 Ulusal ve uluslararası kültürel ve çağdaş yaklaşımları, sorunları ve olayları takip ederek mesleki görüş ve çözüm önerileri sunabilme
17 Kurumsal iletişim, itibar, değer, sosyal sorumluluk, algılama, vb. kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilme
18 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında, gelişmeleri sürekli izleyerek disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, profesyonel ilişki ağları geliştirebilme, bağımsız davranabilme, insiyatif kullanabilme, yaratıcılık, sürekli öğrenme, kişisel gelişim, imaj yönetimi, ilişki yönetimi vb. konularda beceri kazanabilme
19 Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip, yaratıcı ve girişimci nitelikler kazanmak, pratik düşünme becerisini edinmek
20 Bilimsel araştırma yöntemleri temelinde iletişim araştırma yöntemleriyle ilgili edinilen bilgileri, mesleki problemlerin tespit edilmesinde, tanımlanmasında, analiz edilmesinde ve çözümünde etik değerleri dikkate alarak kullanabilmek
21 Edinilen disiplinlerarası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisini kazanmak
22 İş yaşamı dinamikleri çerçevesinde karar verebilme, fikirlerini açık bir biçimde ifade edebilme, duygularını yönetebilme, karşılaşılan sorunları çözebilme, topluluk önünde sunum yapabilme, toplantı yönetimini gerçekleştirebilme, farklılıklara ilişkin farkındalık yaratma ve empatik anlayış geliştirebilme
23 Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip, yaratıcı ve girişimci nitelikler kazanmak, pratik düşünme becerisini edinmek
24 Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapabilme
25 Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilme
26 Öğrencilerin profesyonel yaşamda sosyal davranış, nezaket, görgü ve protokol kurallarını bilerek uygun davranış biçimleri sergilemesi ve organizasyon yapma yeteneğini geliştirmesi
27 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğinin kavranması
28 Edinilen bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilmek
29 Profesyonel yaşamda gerekli olan iletişim becerilerine sahip olmak ve bu becerileri çalışma ortamında kullanmak
30 Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilmek ve takım ruhu bilincinde hareket edebilmek
31 Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurabilme
32 Halkla ilişkiler kampanyalarına ilişkin kuramsal bilgileri halkla ilişkiler sürecinin durum analizi (swot, pest, pert, ….), amaçların saptanması, hedef kitlelerin belirlenmesi, medya ve tekniklerin tespit edilmesi, bütçeleme ve değerlendirme aşamaları ile pratik alana taşıyabilme
33 Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünebilmek
34 Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilmek ve etkin biçimde yürütebilmek

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
AITB-191 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 - - 2
HİT-107 Türkçe İLETİŞİME GİRİŞ Zorunlu 2 - - 4
HİT-109 Türkçe HALKLA İLİŞKİLERİN TEMEL KAVRAMLARI Zorunlu 2 - - 4
HİT-111 Türkçe MEDYA TARİHİ Zorunlu 2 - - 3
HİT-115 Türkçe BİLİŞİM UYGULAMALARI I Zorunlu 3 - - 4
HİT-117 Türkçe SOSYOLOJİNİN TEMEL KAVRAMLARI Zorunlu 2 - - 3
HİT-119 Türkçe HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI Zorunlu 3 - - 4
OSD-SEC-1 Türkçe ORTAK SEÇMELİ - I Seçmeli 2 - - -
TDB-101 Türkçe TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 - - 2
YDB-101 Türkçe İNGİLİZCE I Zorunlu 2 - - 2
Toplam 22 0 0 28
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
AITB-192 Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 - - 2
HİT-102 Türkçe DAVRANIŞ BİLİMLERİ Zorunlu 2 - - 4
HİT-104 Türkçe SİYASET BİLİMİ Zorunlu 2 - - 3
HİT-114 Türkçe EKONOMİNİN TEMEL KAVRAMLARI Zorunlu 2 - - 4
HİT-116 Türkçe BİLİŞİM UYGULAMALARI II Zorunlu 1 2 - 4
HİT-118 Türkçe HALKLA İLİŞKİLER TEKNİKLERİ Zorunlu 2 - - 4
HİT-120 Türkçe TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Zorunlu 2 1 - 5
TDB-102 Türkçe TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 - - 2
YDB-102 Türkçe İNGİLİZCE II Zorunlu 2 - - 2
Toplam 17 3 0 30
3. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HİT-203 Türkçe SOSYAL PSİKOLOJİ Zorunlu 2 - - 5
HİT-207 Türkçe İLETİŞİM KURAMLARI Zorunlu 3 - - 5
HİT-209 Türkçe PAZARLAMA İLKELERİ Zorunlu 2 - - 5
HİT-211 Türkçe TEMEL TASARIM Zorunlu 1 2 - 5
İLET-HALK.İLİŞ-03 Türkçe ALAN SEÇMELİSİ III Seçmeli - - - 15
Toplam 8 2 0 35
4. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HİT-206 Türkçe SİYASAL İLETİŞİM Zorunlu 2 - - 5
HİT-212 Türkçe ELEŞTİREL İLETİŞİM KURAMLARI Zorunlu 3 - - 5
HİT-214 Türkçe SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 - - 5
HİT-216 Türkçe BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ Zorunlu 2 - - 5
İLET-HALK.İLİŞ-04 Türkçe ALAN SEÇMELİSİ IV Seçmeli - - - 15
Toplam 9 0 0 35
5. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HİT-301 Türkçe HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI Zorunlu 2 - - 5
HİT-303 Türkçe HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI Zorunlu 2 - - 5
HİT-307 Türkçe KURUMSAL İLETİŞİM Zorunlu 2 - - 5
HİT-309 Türkçe REKLAMCILIK Zorunlu 2 - - 5
İLET-HALK.İLİŞ-05 Türkçe ALAN SEÇMELİSİ V Seçmeli - - - 15
Toplam 8 0 0 35
6. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HİT-302 Türkçe MEDYA PLANLAMA Zorunlu 2 - - 5
HİT-308 Türkçe KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 - 5
HİT-310 Türkçe İNTERNETTE HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM UYGULAMALARI Zorunlu 2 - - 5
HİT-312 Türkçe İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ Zorunlu 3 - - 5
İLET-HALK.İLİŞ-06 Türkçe ALAN SEÇMELİSİ VI Seçmeli - - - 15
Toplam 8 2 0 35
7. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HİT-401 Türkçe MARKA İLETİŞİMİ Zorunlu 2 - - 4
HİT-403 Türkçe BİTİRME PROJESİ I Zorunlu - 2 - 7
HİT-407 Türkçe İLETİŞİM HUKUKU Zorunlu 2 - - 5
HİT-409 Türkçe STAJ Zorunlu - 2 - -
HİT-413 Türkçe ETKİNLİK YÖNETİMİ VE ORGANİZASYONU Zorunlu 1 2 - 4
İLET-HALK.İLİŞ-07 Türkçe İLETİŞİM HALKLA İLİŞKİLER SEÇMELİ DERS GRUBU-07 Seçmeli - - - 10
Toplam 5 6 0 30
8. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HİT-404 Türkçe BİTİRME PROJESİ II Zorunlu - 2 - 8
HİT-409 Türkçe STAJ Zorunlu - 2 - -
HİT-410 Türkçe HALKLA İLİŞKİLERDE ÖRNEK OLAYLAR Zorunlu 2 - - 4
HİT-412 Türkçe İLETİŞİM ETİĞİ Zorunlu 2 - - 5
HİT-414 Türkçe MEDYA EKONOMİSİ Zorunlu 2 - - 3
İLET-HALK.İLİŞ-08 Türkçe İLETİŞİM HALKLA İLİŞKİLER SEÇMELİ DERS GRUBU-08 Seçmeli - - - 10
Toplam 6 4 0 30
OSD-SEC-1 - ORTAK SEÇMELİ - I
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
OSD-01 Türkçe TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Seçmeli 2 - - 2
OSD-04 Türkçe KARİYER PLANLAMA Seçmeli 2 - - 2
OSD-18 Türkçe İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ Seçmeli 2 - - 2
İLET-HALK.İLİŞ-03 - ALAN SEÇMELİSİ III
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HITS-201 Türkçe SPONSORLUK Seçmeli 2 - - 5
HITS-207 Türkçe MESLEKİ YABANCI DİL I Seçmeli 2 - - 5
HITS-209 Türkçe ETKİLİ SUNUM VE SÖYLEŞİ TEKNİKLERİ Seçmeli 1 2 - 5
HITS-211 Türkçe FOTOĞRAF UYGULAMALARI Seçmeli 1 2 - 5
HITS-213 Türkçe DİJİTAL RESİM Seçmeli 1 2 - 5
HITS-217 Türkçe İŞLETME YÖNETİMİ Seçmeli 2 - - 5
HITS-219 Türkçe TEMEL GAZETECİLİK Seçmeli 2 - - 5
İLET-HALK.İLİŞ-04 - ALAN SEÇMELİSİ IV
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HITS-202 Türkçe KAMUOYU ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Seçmeli 1 2 - 5
HITS-204 Türkçe GRAFİK TASARIM Seçmeli 1 2 - 5
HITS-206 Türkçe POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA Seçmeli 2 - - 5
HITS-208 Türkçe MESLEKİ YABANCI DİL II Seçmeli 2 - - 5
HITS-210 Türkçe REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI Seçmeli 1 3 - 5
HITS-212 Türkçe İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ Seçmeli 2 - - 5
HITS-216 Türkçe ELEŞTİREL OKUMA Seçmeli 2 - - 5
HITS-220 Türkçe HALKLA İLİŞKİLERDE ARAŞTIRMA PLANLAMA Seçmeli 2 - - 5
İLET-HALK.İLİŞ-05 - ALAN SEÇMELİSİ V
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HITS-303 Türkçe REKLAM ANALİZİ Seçmeli 2 - - 5
HITS-305 Türkçe MESLEKİ YABANCI DİL-III Seçmeli 2 - - 5
HITS-307 Türkçe REKLAM YAZARLIĞI Seçmeli 2 - - 5
HITS-311 Türkçe 3D ANİMASYON PROGRAMLARINA GİRİŞ Seçmeli 1 2 - 5
HITS-313 Türkçe TÜKETİM KÜLTÜRÜ Seçmeli 2 - - 5
HITS-315 Türkçe GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI Seçmeli 1 2 - 5
HITS-317 Türkçe KAMUOYU VE MEDYA Seçmeli 3 - - 5
İLET-HALK.İLİŞ-06 - ALAN SEÇMELİSİ VI
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HITS-302 Türkçe YEREL YÖNETİMLERDE HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli 2 - - 5
HITS-304 Türkçe SOSYAL MEDYA Seçmeli 2 - - 5
HITS-306 Türkçe WEB TASARIMI Seçmeli 1 2 - 5
HITS-308 Türkçe MESLEKİ YABANCI DİL-IV Seçmeli 2 - - 5
HITS-310 Türkçe REKLAM TASARIMI Seçmeli 1 2 - 5
HİTS-314 Türkçe SİYASAL KAMPANYALAR Seçmeli 2 - - 5
İLTS-302 Türkçe 3D ANİMASYON Seçmeli 1 2 - 5
İLET-HALK.İLİŞ-07 - İLETİŞİM HALKLA İLİŞKİLER SEÇMELİ DERS GRUBU-07
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HITS-401 Türkçe SAĞLIK İLETİŞİMİ Seçmeli 2 - - 5
HITS-403 Türkçe TURİZMDE HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli 2 - - 5
HITS-405 Türkçe MESLEKİ YABANCI DİL V Seçmeli 2 - - 5
HITS-407 Türkçe MODERN VE GÜNCEL SANAT Seçmeli 2 - - 5
HITS-411 Türkçe REKLAM KAMPANYA UYGULAMALARI Seçmeli 1 2 - 5
HITS-415 Türkçe İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Seçmeli 2 - - 5
HITS-417 Türkçe SOSYAL MEDYA SOSYOLOJİSİ Seçmeli 3 - - 5
İLET-HALK.İLİŞ-08 - İLETİŞİM HALKLA İLİŞKİLER SEÇMELİ DERS GRUBU-08
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
HITS-402 Türkçe KRİZ İLETİŞİMİ Seçmeli 2 - - 5
HITS-406 Türkçe MESLEKİ YABANCI DİL VI Seçmeli 2 - - 5
HITS-408 Türkçe İMAJ YÖNETİMİ Seçmeli 2 - - 5
HITS-412 Türkçe SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli 2 - - 5
HITS-414 Türkçe KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM Seçmeli 2 - - 5
HITS-416 Türkçe TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Seçmeli 2 - - 5
HITS-418 Türkçe ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli 2 - - 5
HITS-420 Türkçe SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İLETİŞİMİ Seçmeli 3 - - 5