Karadeniz Teknik Üniversitesi Giresun Meslek Yüksekokulu bünyesinde 1980-1981 Eğitim- Öğretim yılında Sekreterlik Programı adı ile açılan program, 2006 yılından itibaren Giresun Üniversitesi’ne devredilerek eğitim öğretim faaliyetlerine devam etmiştir. 2009-2010 eğitim- öğretim döneminden itibaren de Büro Yönetimi ve Sekreterlik Hizmetleri Bölüm Başkanlığı oluşturularak, bu bölüm altında Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı adıyla eğitim öğretim faaliyetlerine devam etmektedir.
Bu bölüm altında Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programını bitiren öğrenciler, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Meslek Elemanı unvanı almaya hak kazanırlar.
Ön Lisans
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılan TYT Sınav Puanı
Diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversiteye geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik, Yükseköğretim Kurulu ile Senato kararlarına göre yürütülür. Bu öğrencilerin eğitim programlarına intibakları, ilgili birim yönetim kurullarınca yapılır.
Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim- Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne göre; mezuniyet için önlisans programlarında 120 kredinin başarı ile tamamlanması gerekir.
Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı Önlisans Programı; kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ön lisans programıdır. Programın Amacı: Konusu ile ilgili temel kavram ve ilkeleri özümsemiş, kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu yönetici asistanlığı mesleğinin tüm gereklerini yerine getirebilecek seviyede mesleki bilgiyle donatılmış, her türlü büro araç ve gereçlerini ve alanları ile ilgili büro programlarını kullanabilecek nitelikte meslek elemanları yetiştirmektir.
Özel sektörde üst düzey yönetici asistanlığı, yönetici sekreterliği, büro yöneticiliği, şube sorumlusu, satış pazarlama firmalarında satış sekreterliği gibi konumlarda iş olanakları bulunmaktadır. Silahlı kuvvetler, polis teşkilatı, üniversiteler, bakanlıklar dahil olmak üzere hemen her kamu kuruluşunda çeşitli birimlerde, kadro alabildikleri takdirde ya da taşeron kuruluşlarda istihdam edildiklerinde iş olanakları bulabilmektedirler. Mezunlar, kamuda çalışmaya başladıkları zaman kısa sürede üst düzeylere yükselmeleri mümkün olmaktadır. Özel hastanelerde, belediyelerde ve şirket elemanı statüsünde asistanlık görevi üstlenmektedirler.
Önlisans mezunlarının lisans programlarına kabulleri ve intibak programları, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun olarak, ilgili birimlerin yönetim kurullarınca yapılır.
Programda eğitim-öğretim gören öğrenciler Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'ne tabidirler. İlgili Yönetmelik gereği bir Eğitim-Öğretim yılı Güz ve Bahar olmak üzere toplam iki yarıyıldan oluşmaktadır. Her yarıyılda biri ara sınav (Vize) ve bir de yarıyıl sonu (Final) sınavı yapılmaktadır. Söz konusu yarıyılda aldığı derslerden Yarıyıl sonu (Final) sınavında başarısız olan öğrencilerin Bütünleme sınavlarına girmeleri mümkündür. Ara sınavın ders notuna katkısı %40, Dönem sonu sınavının katkısı ise %60'dır.
Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim- Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne göre; mezuniyet için önlisans programlarında 120 kredinin başarı ile tamamlanması gerekir.
Tam Zamanlı
Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Yahya GÜNAY Giresun Üniversitesi; Giresun Meslek Yüksekokulu; Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü Bölüm Başkan Yardımcısı : Öğr. Gör. Fatma ÇOBAN
Tam donanımlı bilgisayar laboratuvarları ve dersliklerde bulunan projeksiyon cihazları sunum ve projeler için kullanılabilmektedir. Bununla birlikte, uygulamalı dersler için kent genelindeki kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla ilişkiler geliştirilmekte, staj olanakları ile öğrencilerin kuramsal bilgilerini alanda geliştirme imkânı sağlanmaktadır. Diğer taraftan öğrenciler, internet bağlantılı bilgisayarlar aracılığı ile her türlü araştırma imkânının yanı sıra, Üniversite kütüphanesi ve veri tabanından faydalanabilmektedir.
1 | Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanında yeterli düzeyde yabancı dil, Türk Dil Bilgisi, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ve İşletme Matematiği hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Sektördeki yazışma kurallarını, ofis programlarının temel özelliklerini, bürokrasi ve protokol kurallarını, bireysel ve örgütsel davranış kurallarını, ön muhasebe ile ilgili temel kavramları, dosyalama ve arşivleme kurallarını bilir. |
3 | Toplantı gündemi belirler, gündeme uygun şekilde hazırlar, toplantıya katılır ve toplantı tutanağı düzenler. |
4 | Kriz ve Stres Yönetimi tekniklerini Zaman Yönetimi ile birleştirerek uygular |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır. |
6 | Çalışma ekipleri kurar, işbölümü ve iş analizi yapar. |
7 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur |
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
9 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. |
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır |
1 | Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanında yeterli düzeyde yabancı dil, Türk Dil Bilgisi, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ve İşletme Matematiği hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Sektördeki yazışma kurallarını, ofis programlarının temel özelliklerini, bürokrasi ve protokol kurallarını, bireysel ve örgütsel davranış kurallarını, ön muhasebe ile ilgili temel kavramları, dosyalama ve arşivleme kurallarını bilir. |
3 | Toplantı gündemi belirler, gündeme uygun şekilde hazırlar, toplantıya katılır ve toplantı tutanağı düzenler. |
4 | Kriz ve Stres Yönetimi tekniklerini Zaman Yönetimi ile birleştirerek uygular |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır. |
6 | Çalışma ekipleri kurar, işbölümü ve iş analizi yapar. |
7 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur |
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
9 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. |
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-191 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
BRY-115 | Türkçe | YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
BRY-123 | Türkçe | GENEL İŞLETME | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
BRY-127 | Türkçe | TEMEL HUKUK | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
BRY-129 | Türkçe | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
BRY-133 | Türkçe | GENEL MUHASEBE I | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
BRY-135 | Türkçe | MİKRO İKTİSAT | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
GİMESBÜRSEC1 | Türkçe | GMYO BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI SEÇMELİ I | Seçmeli | - | - | - | - | |
OSD-SEC-1 | Türkçe | ORTAK SEÇMELİ - I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TDB-101 | Türkçe | TÜRK DİLİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
YDB-115 | Türkçe | İNGİLİZCE I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 25 | 0 | 0 | 18 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-192 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
BRY-110 | Türkçe | MESLEKİ YAZIŞMALAR | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
BRY-130 | Türkçe | BÜRO YÖNETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
BRY-136 | Türkçe | GENEL MUHASEBE II | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
BRY-138 | Türkçe | MAKRO İKTİSAT | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
GİMESBÜRSECII | Türkçe | GMYO BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI SEÇMELİ II | Seçmeli | - | - | - | - | |
TDB-102 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
YDB-116 | Türkçe | İNGİLİZCE II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
Toplam | 17 | 0 | 0 | 15 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BRY.UYG-202 | Türkçe | İŞYERİ UYGULAMASI | Zorunlu | - | 33 | - | 14 | |
BRY.UYG-204 | Türkçe | İŞYERİ EĞİTİMİ | Zorunlu | 5 | - | - | 11 | |
BRY.UYG-206 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
Toplam | 5 | 35 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BRY-202 | Türkçe | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
BRY-203 | Türkçe | KLAVYE TEKNİKLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
BRY-204 | Türkçe | BİLGİSAYARLI MUHASEBE YAZILIMLARI | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
BRY-205 | Türkçe | İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
BRY-207 | Türkçe | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
MESBÜRSEC3 | Türkçe | MYO BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI SEÇMELİ III | Seçmeli | - | - | - | - | |
Toplam | 14 | 0 | 0 | 12 | ||||
GİMESBÜRSEC1 - GMYO BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI SEÇMELİ I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BRY-137 | Türkçe | FİLM ELEŞTİRİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
OSD-SEC-1 - ORTAK SEÇMELİ - I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
OSD-04 | Türkçe | KARIYER PLANLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
GİMESBÜRSECII - GMYO BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI SEÇMELİ II | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BRY-108 | Türkçe | GİRİŞİMCİLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
MESBÜRSEC3 - MYO BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI SEÇMELİ III | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
SEC-221 | Türkçe | TİCARİ VE HUKUKİ BELGELER | Seçmeli | 3 | - | - | 4 |