Giresun Üniversitesi Şebinkarahisar Meslek Yüksekokulu Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü Mimari Restorasyon Programı’nda 2023-2024 eğitim-öğretim yılından itibaren eğitim verilmektedir.
120 AKTS kredilik program başarılı bir şekilde tamamlanıp program yeterlilikleri sağlandığında Mimari Restorasyon alanında ön lisans derecesine sahip olunur.
Ön lisans
Bu programa 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, Yükseköğretim Kurulu ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından belirlenen koşullar çerçevesinde öğrenci alınır. Kayıt yaptıracak öğrencilerin bir başka örgün yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamaları şarttır.
Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Mimari Restorasyon Programı’ndan ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Mimari Restorasyon Programı; koruma ve onarım alanında başta TBMM Milli Saraylar olmak üzere ülke genelinde teknik eleman ihtiyacını karşılamak ve mimari restorasyon konusunda uzmanlaşmış nitelikli ara eleman yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. İki yıllık eğitim süresince, öğrencilere koruma ve onarım çalışmaları yapabilecek teknik bilgilerin yanı sıra uygulama becerisi de kazandırılarak, geleneksel metot ve teknikleri bilen, uygulama alanında yetkin, koruma ve mesleki etik bilincine sahip, gerek büro gerekse şantiye, laboratuar ve restorasyon atölyelerinde görev alarak gerekli koruma ve onarım çalışmalarını yapabilecek, yerel değerleri göz ardı etmeden küresel görüş sahibi olan nitelikli ara elemanlar/restoratörler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır
Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz; kendi alanları ile ilgili ön lisans diploması ve tekniker unvanı almaktadırlar. Mezunlarımız; şantiyelerde mimar ve ustalar arasında ara teknik eleman olarak görev yapmakta, restorasyon konularında faaliyet gösteren kamu (Kültür Bakanlığı Restorasyon ve Konservasyon Merkez Laboratuvarı, Kültür Bakanlığı Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü, Vakıflar Genel Müdürlüğü...) ve özel kuruluşların laboratuvar, şantiye ve bürolarında, vakıfların gerçekleştirdiği restorasyon işlerinde, Milli Saraylar Daire Başkanlığı'na bağlı tüm müze ve saraylarda veya özel müzelerde, arkeolojik kazı ekiplerinde çalışmaktadırlar
Bölüm mezunları DGS ile mimarlık, şehir ve bölge planlama, iç mimarlık bölümlerine geçiş yapabilirler.
Yazılı Sınav, Proje, Sunum, Ödev
Bir öğrencinin Mimari Restorasyon programından mezun olabilmesi için genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, toplam 120 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması ve ilgili Yönetim Kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Giresun Üniversitesi Şebinkarahisar Meslek Yüksek Okulu Şebinkarahisar / GİRESUN Öğr. Gör. Dursun SEFEROĞLU 0 (454) 310 16 80
Derslikler, Bilgisayar laboratuvarları, Onarım Atölyesi, Kütüphahe ve Sosyal alanlar
1 | Yaşam boyu öğrenmenin ve araştırmanın önemini kavrayarak, mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme,bilgi sahibi olabilme, kendini sürekli yenileme bilincini kazanma ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak, |
2 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak büro, atölye, şantiye, arkeolojik kazılarda sorunları ele alabilme, belirleyebilme, farklı etkenleri ayırt etme,bilgi toplama, birleştirme, yorumlama, çözüm önerileri geliştirebilme, üretim ve onarım yapabilme becerisi, |
3 | Büro, atölye, şantiye ve arkeolojik kazı çalışmalarında bireysel olarak veya ekip içinde uyumlu ve düzenli çalışabilme ve disiplinlerarası işbirliği kurabilme becerisi, |
4 | Eleştirel düşünce becerisinin kazandırılması ve başkalarının düşünce ürünlerine saygının geliştirilmesi, araştırma yapılırken ve yazılı ürünler verilirken kaynak göstermenin öneminin kavratılması ve mesleki alanlarda seçilen bir konu üzerinde sunu yapabilme becerisi, |
5 | Temel düzeyde bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisini kazanmak, |
6 | Geleneksel yöntemlerin yanı sıra alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan çağdaş teknikleri bilmek, araç, gereç, makine ve bilişim teknolojilerini etkin kullanabilmek, |
7 | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili her türlü çizimi ve projeleri yapabilme becerisini kazanmak, |
8 | Geleneksel yapıların ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilmek, analizlerini yapabilmek, mevcut durumunu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilmek, |
9 | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarının envanterini çıkarmada ve rölövelerinde fotoğraftan yararlanma yöntemlerini bilme ve uygulama becerisini kazanmak, |
10 | Mesleği ile ilgili yönetmelikler, teknik şartnameler, metraj, keşif, hakediş konularında yeterli teorik ve pratik bilgi düzeyinde olabilmek, |
11 | Geleneksel yapı türlerinin ve yapı elemanlarının işlev, malzeme, gereç ve biçim, cephe, iç mekan özelliklerini, yapım sistemlerini/yapı teknolojilerini bilmek ve onarımlarını yapabilmek, |
12 | Geleneksel yapılardaki bezeme ve desen tekniklerini, malzeme, gereç ve biçim özelliklerini, geleneksel yapım tekniklerini bilmek ve onarımlarını yapabilmek, |
13 | Geleneksel yapılardaki bozulma nedenlerini ve koruma yöntemlerini bilmek, |
14 | Restorasyon ve konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri, ulusal ve uluslararası koruma kuramlarını bilmek ve mesleki etik bilinci içinde uygulamak, |
15 | Uygarlık, sanat ve mimarlık tarihini bilmek, bu bilgileri uygulamalarda doğru olarak kullanmak ve yorumlayabilmek, |
16 | Kültür varlıklarında kullanılan malzemelerin özelliklerini, uygulanışını, bozulma nedenlerini, koruma yöntemlerini, onarımında kullanılan kimyasal maddelerin yapısını, özelliğini ve kullanımını bilmek, |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-101 | Türkçe | ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MİMARİSEC1-I | Türkçe | MİMARİ SEÇMELİ 1-I | Seçmeli | - | - | - | - | |
MR-101 | Türkçe | RÖLÖVE-I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MR-103 | Türkçe | YAPI MALZEMESİ VE BOZULMALARI | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MR-105 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM-I | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MR-113 | Türkçe | TEKNİK RESİM-I | Zorunlu | 2 | 2 | - | - | |
OSD-SEC-1 | Türkçe | ORTAK SEÇMELİ - I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TDB-101 | Türkçe | TÜRK DİLİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
YTB-101 | Türkçe | YABANCI DİL I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 16 | 6 | 0 | 16 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-102 | Türkçe | ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
MİMARİSEC2-I | Türkçe | MİMARİ SEÇMELİ 2-I | Seçmeli | - | - | - | - | |
MİMARİSEC2-II | Türkçe | MİMARİ SEÇMELİ 2-II | Seçmeli | - | - | - | - | |
MR-102 | Türkçe | RÖLÖVE-II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MR-104 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM-II | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MR-108 | Türkçe | ONARIM ATÖLYESİ-I | Zorunlu | 2 | 4 | - | 6 | |
TDB-102 | Türkçe | TÜRK DİLİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
YTB-102 | Türkçe | YABANCI DİL II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 12 | 8 | 0 | 20 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MİMARİSEC3-1 | Türkçe | MİMARİ SEÇMELİ 3-1 | Seçmeli | - | - | - | - | |
MİMARİSEC3-II | Türkçe | MİMARİ SEÇMELİ 3-II | Seçmeli | - | - | - | - | |
MR-201 | Türkçe | RESTORASYON PROJESİ | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MR-203 | Türkçe | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM-III | Zorunlu | 2 | 2 | - | 4 | |
MR-205 | Türkçe | ONARIM ATÖLYESİ-II | Zorunlu | 2 | 4 | - | 6 | |
MR-209 | Türkçe | İNCE YAPI | Zorunlu | 1 | 1 | - | 2 | |
MR-211 | Türkçe | SÜSLEME VE ONARIM TEKNİKLERİ | Zorunlu | 2 | 2 | - | 2 | |
Toplam | 9 | 11 | 0 | 18 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MR-202 | Türkçe | İŞYERİ UYGULAMASI | Zorunlu | - | 22 | - | 14 | |
MR-204 | Türkçe | İŞYERİ EĞİTİMİ | Zorunlu | 5 | 2 | - | 5 | |
MR-206 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
Toplam | 5 | 26 | 0 | 24 | ||||
MİMARİSEC1-I - MİMARİ SEÇMELİ 1-I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MR(SEÇ)-117 | Türkçe | ERGONOMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MR(SEÇ)-119 | Türkçe | GELENEKSEL KONUT MİMARİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-SEC-1 - ORTAK SEÇMELİ - I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
OSD-04 | Türkçe | KARIYER PLANLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MİMARİSEC2-I - MİMARİ SEÇMELİ 2-I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MR(SEÇ)-114 | Türkçe | OSMANLICA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MR(SEÇ)-116 | Türkçe | TARİHİ YAPILARA İŞLEV KAZANDIRMA | Seçmeli | 1 | 1 | - | 2 | |
MR-106 | Türkçe | TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON İLKELERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MR-120 | Türkçe | AHŞAP MALZEME KORUMA TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MİMARİSEC2-II - MİMARİ SEÇMELİ 2-II | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MİMARİSEC3-1 - MİMARİ SEÇMELİ 3-1 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
MR-219 | Türkçe | MAKET YAPIMI | Seçmeli | 1 | 1 | - | 2 | |
MR-221 | Türkçe | FOTOĞRAFLARLA BELGELEME | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
MİMARİSEC3-II - MİMARİ SEÇMELİ 3-II | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |