Yüksek Lisans
Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan veya Graduate Record Examination (GRE) veya Graduate Management Admission Test (GMAT) sınavından 55 ALES puanına eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. Yurtdışından alınmış lisans diplomalarının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca (YÖK) onaylanması gerekir. Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES belgelerini, lisans diplomalarını, lisans kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notlarını, mezuniyet not ortalamalarını belirten onaylı belgeleri, diğer kayıt ile ilgili bilgileri doldururlar ve enstitü müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. adaylar aday değerlendirme jürisi tarafından mülakat sınavına alınır. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %20’i, varsa yabancı dil puanının %10'u ve mülakat notunun %20’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir.
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bir öğrencinin yatay geçiş başvurusunun kabul edilebilmesi için, başvuru tarihine kadar kayıt yaptırmış bulunduğu derslerden ağırlıklı not ortalamasının en az 75 olması, halen devam etmekte olduğu lisansüstü öğretim programı ile geçmek istediği program arasında dersler ve giriş koşulları bakımından uyum olması, ilgili anabilim dalında tez danışmanlığını üstlenebilecek öğretim üyesi ve alt yapı imkanlarının bulunması gerekir. Üniversitenin bir lisansüstü programına yatay geçiş yapmak isteyen öğrenci; devam etmekte olduğu öğretim programını tanıtan ve kayıt olduğu derslerden başarı durumunu belirten belgeleri dilekçesine ekleyerek, izleyen yarıyıl öğretiminin başlama tarihinden en az üç hafta önce, ilgili enstitü müdürlüğüne başvurur. Enstitü müdürü; başvuru belgelerini ilgili anabilim dalı veya ana sanat dalı başkanlığına göndererek anabilim dalı görüşünü ve bu görüş olumlu ise öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adlarını ister. Anabilim dalı görüş ve önerileri Enstitü Yönetim Kurulunda incelenerek öğrencinin yatay geçiş isteminin uygun olup olmadığı öğretimin başlama tarihinden önce karara bağlanır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir.
Program toplam en az on adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Programın toplam AKTS kredisi 120'dir. Arasınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve proje çalışmaları gibi öğrenme aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu derslere, tekrar kayıt yaptırabileceği gibi danışmanının onayladığı başka lisansüstü dersler de alabilir. Seminer dersi ve tez çalışması yerel kredi sistemine göre kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programındaki bir öğrenci tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, red veya düzeltme kararı verir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde gereğini yaparak tezini aynı jüri önünde tekrar savunur. Bu savunma sonunda da tezi kabul edilmeyen öğrencinin kaydı silinir.
Tarih alanında yüksek lisans seviyesi
Yüksek Lisans programımızdan mezun olan öğrenciler çeşitli üniversitelerde akademik hayata başlayabilmektedir. Ayrıca çeşitli kamu kuruluşlarında uzman olarak görev alabilmektedir.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar , ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Yıllık iki sömestır olarak verilen eğitim programımızda, her sömestırda bir vize ve bir final sınavı yapılmakta, öğrencilere çeşitli ödevler verilmekte ve başarı ölçme ve değerledirmeleri bu doğrultuda yapılmaktadır.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Örgün Eğitim
Giresun Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü Gazipaşa Yerleşkesi Debboy Mevkii Giresun (Program koordinatörü: Prof. Dr. Sezai BALCI)
Projeksiyon cihazlı iki dershane
1 | Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgilere sahip olabilme |
2 | Sosyal bilimler ve tarih bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olmalı |
3 | Tarihi hadiseleri pek çok yönden ele alabilme, neden-sonuç ilişkisi içinde ileri düzeyde analiz ve sentez yapabilme |
4 | Öğrenilen bilgileri araştırmalarda kullanabilme/uygulayabilme |
5 | Tarih ve modern Türk tarihinin problemlerini anlamaya yönelik ileri seviyede tezler geliştirebilme |
6 | Tarihi olayları tanımlayabilme, kurgulayabilme ve değerlendirebilme |
7 | Tarihi meseleleri çözümlerken sosyal bilim teorilerini kullanabilme |
8 | Yeni tarihi araştırmaların ve diğer ilgili alanlardaki yeni gelişmelerin takibini yapabilme ve bilgilerini güncelleyebilme |
9 | Takım çalışması yapabilme |
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilme |
11 | Tarihi araştırmalara yönelik olarak disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilme |
12 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olabilme |
13 | Tarih araştırmalarında İngilizce, Osmanlıca dillerini kullanabilme |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
SOSBİLTARSEÇI | Türkçe | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TARİH SEÇMELİ I | Seçmeli | - | - | - | - | |
TRH-541 | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 6 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
2004006052017 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 6 | |
SOSBİLTARSEÇII | Türkçe | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TARİH SEÇMELİ II | Seçmeli | - | - | - | - | |
TRH-502 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | 2 | - | - | 6 | |
Toplam | 10 | 0 | 0 | 12 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
2004006052012 | Türkçe | YÜKSEK LİSANS TEZİ | Zorunlu | 1 | - | - | 24 | |
2004006072013 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 6 | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
2004006042012 | Türkçe | YÜKSEK LİSANS TEZİ | Zorunlu | 1 | - | - | 24 | |
2004006062013 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 6 | |
Toplam | 9 | 0 | 0 | 30 | ||||
SOSBİLTARSEÇI - SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TARİH SEÇMELİ I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
TRH-501 | Türkçe | TARİH METODOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-517 | Türkçe | OSMANLI PALEOGRAFYASI I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-525 | Türkçe | OSMANLI İMPARATORLUĞUNDA YENİLEŞME VE FİKİR HAREKETLERİ TARİHİ-I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-527 | Türkçe | İSLAM ÖNCESİ ORTA ASYA TÜRK TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-529 | Türkçe | OSMANLI SÜRELİ YAYINLARI-I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-533 | Türkçe | TÜRK-BİZANS İLİŞKİLERİ TARİHİ-I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-535 | Türkçe | 20.YÜZYIL ORTADOĞU TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-539 | Türkçe | TÜRK BOZKIR DEVLET TEŞKİLATI | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-547 | Türkçe | OSMANLI SOSYAL TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-549 | Türkçe | ESKİÇAĞ MİTOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-551 | Türkçe | TÜRK DEMOKRASİSİNİN ANALİZİ | Seçmeli | 3 | - | - | 2 | |
TRH-557 | Türkçe | ERMENİ MESELESİNE GÜNCEL BİR BAKIŞ-I | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-559 | Türkçe | TÜRKİYE'DE ORDU VE SİYASET | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
SOSBİLTARSEÇII - SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TARİH SEÇMELİ II | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
2004005422011 | Türkçe | YAKINÇAĞ OSMANLI TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-518 | Türkçe | OSMANLI PALEOGRAFYASI II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-522 | Türkçe | TÜRK DIŞ POLİTİKASI ( 1919 - 1999 ) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-528 | Türkçe | İSLAM ÖNCESİ TÜRK KÜLTÜR TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-530 | Türkçe | OSMANLI SÜRELİ YAYINLARI-II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-534 | Türkçe | TÜRK-BİZANS İLİŞKİLERİ TARİHİ-II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-536 | Türkçe | CUMHURİYET DÖNEMİ SİYASİ DÜŞÜNCE TARİHİ-II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-538 | Türkçe | TİMURLU DEVLETİ TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-540 | Türkçe | 20. YÜZYIL SİYASİ TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 4 | |
TRH-542 | Türkçe | ESKİÇAĞ KÜLTÜRLERİ TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-546 | Türkçe | OSMANLI İKTİSAT TARİHİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-554 | Türkçe | ERMENİ MESELESİNE GÜNCEL BİR BAKIŞ-II | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
TRH-556 | Türkçe | MİLLİ ŞEF (İSMET İNÖNÜ) DÖNEMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |