29 Mayıs 2007 tarihinde 26536 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 17 Mayıs 2007 tarihli 5662 no'lu kanunun 5. maddesi uyarınca kurulan Giresun Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yer alan Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans programımız 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı itibariyle öğrenci alımına başlamıştır.
Beden Eğitimi ve Spor alanında Yüksek Lisans Derecesi
Yüksek Lisans TYYÇ-7 EQF-LLL: 7 QF-EHEA: 2
Spor Bilimleri alanındaki herhangi bir lisans programından mezun olmak. Bunlar dışındaki en az 4 yıllık lisans programlarından mezun olanlar için Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı akademik kurulu tarafından kabul edilmek. ALES (SAY/EA/SÖZEL) puan türü ile Sağlık Bilimleri Enstitü Kurulu tarafından belirlenen ve Giresun Üniversitesi Senatosu tarafından onaylanan ALES ve Yabancı Dil taban puanına sahip olmak (ALES-Yabancı Dil Puanları Tablosu). Giresun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Sağlık Bilimleri Enstitüsü başvuru koşullarını sağlamak.
Bir öğrencinin özel öğrenci statüsünde aldığı lisansüstü dersler dahil olmak üzere, programa kaydolmadan önceki son beş yıl içinde yurtiçi/yurtdışı yükseköğretim kurumlarından almış olduğu lisansüstü dersler, Giresun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde tanımlamış olan esaslar çerçevesinde, danışmanın görüşü, anabilim dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla öğrencinin programına transfer edilir ve diploma ekine (transkriptine) işlenir.
En az 60 AKTS karşılığı ders alıp, bu dersleri başarılı şekilde tamamlamış olmak. Bir seminer hazırlayıp sunmak. Bir yüksek lisans tezi hazırlayıp jüri önünde sunarak başarılı olmak.
Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Lisans programının temel amacı, beden eğitimi ve spor ile fiziksel aktivitenin bireyin sağlıklı gelişimi ve eğitimi ile toplumda düzenli fiziksel aktivite ve spor yapma alışkanlığının kazanılmasına ilişkin çalışmaları planlayabilen ve yürütebilen uzman bireyler yetiştirmektir. Bu açıdan toplumun ihtiyaçlarının karşılanabilmesi yönünde çok önemli bir adım atılmasının yanı sıra, eğitim standardının sağlanması ve eğitim kalitesinin arttırılması hedeflenmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans programı, öğrencilere ve halka en yüksek standartlarda bilgi, uygulama ve araştırma koşullarını sağlayarak, beden eğitimi, spor ve fiziksel aktivite ile ilgili problemlerin en doğru şekilde ele alınmasını, öğrencilere alanın bilimsel ilkelerini aşılayarak mesleki muhakeme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemekte ve hem hizmet hem de akademik altyapı bakımından en üst seviyede alan uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı olarak halkın bilgi edinmesi ve bilinçlendirilmesi ilkesi temelini benimseyen, kanıta dayalı eğitim ve uygulama çalışmalarında ulusal ve uluslararası liderlik vasfına sahip, bilgiyi kullanan, bilime katkısı olan, bilimsel girişimci ruhu ve disiplinler arası yaklaşımla işbirliği içerisinde çağdaş ve bağımsız çalışma yetisine sahip olmayı hedeflemektedir.
Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans programını başarı ile tamamlayanlar; Beden Eğitimi ve Spor alanında Yüksek Lisans Diploması almaya hak kazanırlar. Mezunlar, kamu ve özel sektör kuruluşlarında iş hayatına atılabilir, gerek yurtiçi ve gerekse yurtdışı eğitim kurumlarının doktora programlarında akademik çalışmalarına devam edebilirler.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları ve İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarda doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul alabilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili öğretim üyesi veya üyeleri tarafından hazırlanan bilgilendirmeler ders bilgi paketi değerlendirme sisteminde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili Giresun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanmaktadır.
Mezuniyet koşulları bu bilgi paketinin yeterlilik koşulları ve kuralları bölümünde ve ayrıca Giresun Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddelerinde belirtilmiştir. Buna göre bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 60 AKTS karşılığı ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrenciler mezuniyet koşullarını yerine getirmiş olur ve alanında yüksek lisans diploması verilir.
Tam Zamanlı
Prof. Dr. Kürşad Han DÖNMEZ Adres: Giresun Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi E-Posta: kursad.han.donmez@ giresun.edu.tr Telefon: 0454 310 10 00
Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans programı öğrencileri Giresun Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi bünyesinde yer alan spor salonu ve laboratuvar gibi imkanlar ile Giresun Üniversitesi Merkez Kütüphanesi bünyesindeki imkanlardan kurallar dahilinde yararlanabilmektedir.
1 | Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili edindiği uzmanlık bilgilerini gerektiren bir çalışmayı bağımsız ve bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak yürütebilme. |
2 | Beden eğitimi ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olabilme, bunları geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
3 | Beden eğitimi ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 | Beden eğitimi ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlayabilme, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme. |
5 | Beden eğitimi ve spor alanının ilişkili olduğu diğer disiplinler ve yapılan multidisipliner çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilme. |
6 | Beden eğitimi ve spor ile ilgili gerçekleştirilen uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
7 | Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olabilme. |
8 | Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili konularda ve problemlerde bilimsel araştırma yöntemlerine uygun araştırma yapabilme ve yaptığı araştırmanın raporunu yazabilme. |
9 | Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve uygun bir yaklaşım ile doğru koşullara yönlendirebilme. |
10 | Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistematik biçimde aktarabilme. |
11 | Bireyler arası ve sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren dinamikleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
13 | Beden eğitimi ve spor alanında yer alan yabacı dil ile yazılmış kaynakları kritik edebilme ve gerektiğinde yararlanabilme. |
14 | Beden eğitimi ve spor alanının kullanılmasını gerektirdiği teknolojik yazılımları, programları ve cihazları ileri düzeyde kullanabilme. |
15 | Yapılan bilimsel çalışmalarda verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve aktarılması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
16 | Beden eğitimi ve spor alanında edindiği bilgiyi, problem çözme ve uygulayabilme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme, edinilen bilgiler ve alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BEDEN-EĞİTİMİ-1 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-1 | Seçmeli | - | - | - | 24 | |
BES-501 | Türkçe | SPOR BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BEDEN-EĞİTİMİ-2 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-2 | Seçmeli | - | - | - | 18 | |
BES-506 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 6 | |
BES-528 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA İSTATİSTİK | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
Toplam | 3 | 2 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BES-503 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ-I | Zorunlu | 8 | - | - | 6 | |
BES-533 | Türkçe | YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-I | Zorunlu | - | 1 | - | 24 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BES-504 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ-II | Zorunlu | 8 | - | - | 6 | |
BES-530 | Türkçe | YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-II | Zorunlu | - | 1 | - | 24 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
BEDEN-EĞİTİMİ-1 - BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-1 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BES-505 | Türkçe | MOTOR GELİŞİMİ VE BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-507 | Türkçe | SPOR ANATOMİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-509 | Türkçe | ANTRENMAN BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-511 | Türkçe | SPORDA PERFORMANS ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ VE TESTLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-513 | Türkçe | SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE YÖNLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-515 | Türkçe | SPOR PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-517 | Türkçe | TÜRK SPOR TEŞKİLATI VE SPOR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-519 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN BİLİMSEL TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-521 | Türkçe | SPOR TESİSLERİ PLANLAMASI VE İŞLETMECİLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-523 | Türkçe | OLİMPİZM FELSEFESİ VE MODERN OLİMPİYAT OYUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-525 | Türkçe | SPORCU SAĞLIĞI, İLK YARDIM VE REHABİLİTASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-527 | Türkçe | SPORTİF REKREASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-529 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-531 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-533 | Türkçe | GELENEKSEL OYUN VE SPORLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BEDEN-EĞİTİMİ-2 - BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-2 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BES-510 | Türkçe | FİZİKSEL UYGUNLUK | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-512 | Türkçe | MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-514 | Türkçe | SPORCU BESLENMESİ, DOPİNG VE ERGOJENİK YARDIM | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-518 | Türkçe | SPOR SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-520 | Türkçe | TÜRK SPOR TARİHİ VE TÜRK SPOR POLİTİKALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-522 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-530 | Türkçe | SPORDA ORGANİZASYON TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-538 | Türkçe | SPORDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-544 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PROJE HAZIRLAMA | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-546 | Türkçe | BİYOMEKANİK VE SPOR | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-548 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN FİZYOLOJİK TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-550 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-552 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA FAİR PLAY (SPORDA ERDEMLİLİK) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-554 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA TEKNOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |