2017
Yüksek Lisans Derecesi
Yüksek Lisans
Spor Bilimleri alanındaki herhangi bir lisans programından mezun olmak. Bunlar dışındaki en az 4 yıllık lisans programlarından mezun olanlar için Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı akademik kurulu tarafından kabul edilmek. ALES (SAY/EA/SÖZEL) puan türü ile Sağlık Bilimleri Enstitü Kurulu tarafından belirlenen ve Giresun Üniversitesi Senatosu tarafından onaylanan ALES ve Yabancı Dil taban puanına sahip olmak (ALES-Yabancı Dil Puanları Tablosu). Giresun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Sağlık Bilimleri Enstitüsü başvuru koşullarını sağlamak.
Bir öğrencinin özel öğrenci statüsünde aldığı lisansüstü dersler dahil olmak üzere, programa kaydolmadan önceki son beş yıl içinde yurtiçi/yurtdışı yükseköğretim kurumlarından almış olduğu lisansüstü dersler, Hacettepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde tanımlamış olan esaslar çerçevesinde, danışmanın görüşü, anabilim dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla öğrencinin programına transfer edilir ve diploma ekine (transkriptine) işlenir. Spor ve Hareket Bilimleri dışındaki disiplinlerde lisans derecesine sahip olan adayların bu alanda bilimsel tamamlama yapmaları istenebilir.
Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Lisans programının temel amacı, beden eğitimi ve spor ile fiziksel aktivitenin bireyin sağlıklı gelişimi ve eğitimi ile toplumda düzenli fiziksel aktivite ve spor yapma alışkanlığının kazanılmasına ilişkin çalışmaları planlayabilen ve yürütebilen uzman bireyler yetiştirmektir. Bu açıdan toplumun ihtiyaçlarının karşılanabilmesi yönünde çok önemli bir adım atılmasının yanı sıra, eğitim standardının sağlanması ve eğitim kalitesinin arttırılması hedeflenmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans programı, öğrencilere ve halka en yüksek standartlarda bilgi, uygulama ve araştırma koşullarını sağlayarak, beden eğitimi, spor ve fiziksel aktivite ile ilgili problemlerin en doğru şekilde ele alınmasını, öğrencilere alanın bilimsel ilkelerini aşılayarak mesleki muhakeme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemekte ve hem hizmet hem de akademik altyapı bakımından en üst seviyede alan uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı olarak halkın bilgi edinmesi ve bilinçlendirilmesi ilkesi temelini benimseyen, kanıta dayalı eğitim ve uygulama çalışmalarında ulusal ve uluslararası liderlik vasfına sahip, bilgiyi kullanan, bilime katkısı olan, bilimsel girişimci ruhu ve disiplinler arası yaklaşımla işbirliği içerisinde çağdaş ve bağımsız çalışma yetisine sahip olmayı hedeflemektedir.
Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar; beden eğitimi ve spor alanında Yüksek Lisans Diplomasını almaya hak kazanırlar. Mezunlar, kamu ve özel sektör kuruluşlarında iş hayatına atılabilir, gerek yurtiçi ve gerekse yurtdışı eğitim kurumlarının doktora programlarında akademik çalışmalarına devam edebilirler.
YÇ-AYA: AYÇ-YBÖ:
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan Ders Bilgi Paketi Değerlendirme Sisteminde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili Giresun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanmaktadır.
Mezuniyet koşulları bu bilgi paketinin Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kuralları bölümünde ve Giresun Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddelerinde belirtilmiştir.
Tam Zamanlı
Doç. Dr. Şevki Kolukısa
1 | Beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili ulusal/uluslararası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
2 | Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. |
3 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak beden eğitimi ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. |
4 | Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. |
5 | Beden eğitimi ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır |
6 | Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. |
7 | Beden eğitimi ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. |
8 | Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. |
9 | Beden eğitimi ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. |
10 | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. |
11 | Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. |
12 | Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
13 | Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. |
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
15 | Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BEDEN-EĞİTİMİ-1 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-1 | Seçmeli | - | - | - | 24 | |
BES-501 | Türkçe | SPOR BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BEDEN-EĞİTİMİ-2 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-2 | Seçmeli | - | - | - | 18 | |
BES-506 | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | 2 | - | 6 | |
BES-528 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA İSTATİSTİK | Zorunlu | 3 | - | - | 6 | |
Toplam | 3 | 2 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BES-503 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ-I | Zorunlu | 8 | - | - | 6 | |
BES-533 | Türkçe | YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-I | Zorunlu | - | 1 | - | 24 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BES-504 | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ-II | Zorunlu | 8 | - | - | 6 | |
BES-530 | Türkçe | YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-II | Zorunlu | - | 1 | - | 24 | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | 30 | ||||
BEDEN-EĞİTİMİ-1 - BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-1 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BES-505 | Türkçe | MOTOR GELİŞİMİ VE BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-507 | Türkçe | SPOR ANATOMİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-509 | Türkçe | ANTRENMAN BİLGİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-511 | Türkçe | SPORDA PERFORMANS ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ VE TESTLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-513 | Türkçe | SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE YÖNLENDİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-515 | Türkçe | SPOR PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-517 | Türkçe | TÜRK SPOR TEŞKİLATI VE SPOR YÖNETİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-519 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN BİLİMSEL TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-521 | Türkçe | SPOR TESİSLERİ PLANLAMASI VE İŞLETMECİLİĞİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-523 | Türkçe | OLİMPİZM FELSEFESİ VE MODERN OLİMPİYAT OYUNLARI | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-525 | Türkçe | SPORCU SAĞLIĞI, İLK YARDIM VE REHABİLİTASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-527 | Türkçe | SPORTİF REKREASYON | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-529 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA LİDERLİK | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-531 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-533 | Türkçe | GELENEKSEL OYUN VE SPORLAR | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BEDEN-EĞİTİMİ-2 - BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-2 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
BES-510 | Türkçe | FİZİKSEL UYGUNLUK | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-512 | Türkçe | MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-514 | Türkçe | SPORCU BESLENMESİ, DOPİNG VE ERGOJENİK YARDIM | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-518 | Türkçe | SPOR SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-520 | Türkçe | TÜRK SPOR TARİHİ VE TÜRK SPOR POLİTİKALARI | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-522 | Türkçe | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ İLKELERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-530 | Türkçe | SPORDA ORGANİZASYON TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-538 | Türkçe | SPORDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME VE İSTATİSTİK | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-548 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN FİZYOLOJİK TEMELLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-550 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-552 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA FAİR PLAY (SPORDA ERDEMLİLİK) | Seçmeli | 3 | - | - | 6 | |
BES-554 | Türkçe | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA TEKNOLOJİ | Seçmeli | 3 | - | - | 6 |