Giresun Üniversitesi Şebinkarahisar Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve Reklamcılık programı 2001 yılında eğitim hayatına başlamıştır. 2009 yılında programın ismi Halkla İlişkiler ve Tanıtım olarak değiştirilmiş ve Pazarlama ve Reklamcılık bölümüne bağlanmıştır.
Ön lisans diploması ve “Meslek Elemanı” unvanı verilir.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programında öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, Şebinkarahisar Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programında verilen dersin içeriğine uygun olması ve müdürlük tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı'na kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerin ortaöğretim programını bitirmeleri gerekmektedir. Meslek lisesi çıkışlı öğrencilerin sınavsız geçiş yapabilmeleri için Yüksek Öğrenim Kurumu'nun belirlediği ortaöğretim programından mezunu olmaları gerekmektedir. Bu programlar dışında kalan öğrenciler programa üniversite seçme sınavı ile yerleştirilebilir. 120 AKTS tamamlayıp mezun olmak için, öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri ve 40 gün staj yapmaları gerekmektedir.
Bu programda iki yıllık ön lisans düzeyinde teorik ve uygulama ağırlıklı eğitim verilmektedir. Programda eğitim ve öğretim; teorik, uygulama, proje, atölye çalışmaları şeklinde sürdürülmektedir.
Nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yükseköğretim programıdır. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programından mezun olan öğrencilerimiz özel sektör ve kamu sektörü işletmelerinin ilgili bölümlerinde, kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca; gazete, dergi, radyo, TV gibi yayın organlarında, kamuoyu araştırma kurumlarında da istihdam edilebilirler.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım” ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde; Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler ve Tanıtım ve Reklamcılık, İletişim Sanatları, İletişim ve Tasarım, Reklamcılık, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümlerine geçiş yapabilmektedirler.
Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. 100 puan üzerinden verilen notun harfli nota dönüştürülmesinde; ara sınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavının ağırlıkları dikkate alınır ve öğretim elemanı tarafından aşağıdaki not aralıklarına göre harf notu verilir. Puan Harf Notu Katsayısı Başarı Durumu Not Ortalamasına 90-100 AA 4.0 Başarılı Katılır 80-89 BA 3.5 Başarılı Katılır 70-79 BB 3.0 Başarılı Katılır 60-69 CB 2.5 Başarılı Katılır 50-59 CC 2.0 Başarılı Katılır 45-49 DC 1.5 Başarısız Katılır 40-44 DD 1.0 Başarısız Katılır 30-39 FD 0.5 Başarısız Katılır 0-29 FF 0.0 Başarısız Katılır 0 D 0.0 Devamsız Katılır Yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı dersin sorumlusu tarafından en az %40 en çok %60 olarak belirlenir.
120 AKTS tamamlayıp mezun olmak için, öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri ve bir yarıyıl staj yapmaları gerekmektedir.
Tam Zamanlı
BÖLÜM BAŞKANI : Öğr. Gör. Dr. Özgür KURU İLETİŞİM : Giresun Üniversitesi Şebinkarahisar Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı Şebinkarahisar-GİRESUN / Türkiye ; TELEFON NUMARASI : 0454 751 33 02; FAKS NUMARASI : 0454 711 33 03; E–POSTA :ozgur.kuru@giresun.edu.tr
Şebinkarahisar Meslek Yüksekokulu Bünyesindeki derslikler, bilgisayar laboratuvarları ve kütüphane
1 | Halkla ilişkiler sektöründeki temel ögeler ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama, halkla ilişkiler uygulama alanlarını kavrama ve halkla ilişkiler kampanyalarını yapabilme becerisi |
2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi ile donatılmış olmak. |
3 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazandırmak. |
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme becerisine sahip olmak. |
5 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. |
6 | Halkla ilişkiler ortam ve araçlarının nasıl hazırlandığını öğrenmek ve öğrendiklerini uygulayabilmek. |
7 | Yazılı ve sözlü anlatımda ana dilini doğru ve güzel kullanma becerisi |
8 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme becerisine sahip olmak. |
9 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. |
10 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
11 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
12 | Temel İngilizce yapılarını öğrenme ve öğrendikleri dili günlük hayatta ve gelecekte iş yaşamında kullanma becerisi |
13 | İşletmenin temel işlevlerini ve toplumsal ve ekonomik çevreyle ve diğer işletmelerle ilişkilerini anlayabilme becerisi |
14 | İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunlar hakkında çözüm geliştirebilme becerisi |
15 | Bilgisayar sistemleri ile ilgili temel bilgileri öğrenme ve kullanabilme yeteneği |
16 | Medyadaki gelişmeleri anlama ve medya planlamasının nasıl yapıldığını öğrenme |
17 | Medyanın etik değerlere bakışı ve mesleki anlamda sahip olunması gereken etik değerleri kavrama |
18 | İnsan davranışlarını çözümleyebilme ve davranışların nasıl oluştuğunu anlayabilme becerisi |
19 | Etkili iletişim kurma, diksiyon becerisi, etkili ve başarılı şekilde sunum yapabilme yeteneği |
20 | Türk İnkılap Tarihini öğrenme |
21 | Kamu kuruluşlarındaki protokol kurallarını kavrama |
22 | Kurumlarda yapılması gereken personele yönelik uygulamalar, kurumdaki ürün ve hizmetlerin pazarlanması, satışı, ticarette geçerli olan hukuk kurallarının çerçevesinin öğrenilmesi |
23 | insan kaynaklarının çalışma alanlarını kavrama |
24 | Girişimciliği bir kariyer ve yaşam tarzı olarak benimseyerek kendi saklı yeteneklerini keşfetmesini sağlamak |
25 | Grafik programları bilgisi edinme ve photoshop, corel draw programlarını öğrenme |
26 | Hukukun temel kavramlarını anlama |
27 | Araştırma yöntem ve tekniklerinin öğrenilmesi |
28 | Kongre ve fuar organizasyonlarının planlanması, uygulanmasını kavrayarak organizasyon yeteneği kazanma |
29 | Protokol kurallarını öğrenme |
30 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. |
31 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. |
32 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
33 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi ile donatılmış olmak. |
34 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. |
35 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
36 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme becerisine sahip olmak. |
37 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. |
38 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. |
39 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazandırmak. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-191 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ -I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HAIRP-105 | Türkçe | TEMEL HUKUK | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
HAIRP-107 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER - I | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
HAIRP-109 | Türkçe | İLETİŞİM BİLİMİ - I | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
HAIRP-111 | Türkçe | DAVRANIŞ BİLİMİ - I | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
HBLG-113 | Türkçe | BİLGİSAYAR | Zorunlu | 1 | 1 | - | 4 | |
SHAIRP-102 | Türkçe | ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
TDB-101 | Türkçe | TÜRK DİLİ -I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
UNISEC-1 | Türkçe | ÜNİVERSİTE SEÇMELİ - I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
YDB-115 | Türkçe | İNGİLİZCE - I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 20 | 1 | 0 | 29 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-192 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
HAIRP-104 | Türkçe | GENEL İŞLETME | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
HAIRP-108 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
HAIRP-112 | Türkçe | DAVRANIŞ BİLİMİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 4 | |
HAIRP-114 | Türkçe | REKLAMCILIK | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
HAIRP-203 | Türkçe | MEDYA VE MEDYA PLANLAMASI | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
HAIRP-210 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI | Zorunlu | 4 | - | - | 5 | |
SSHIT2-1 | Türkçe | HİT SEÇMELİ II-I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TDB-102 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
YDB-116 | Türkçe | İNGİLİZCE II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 23 | 0 | 0 | 28 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
HAIRP-208 | Türkçe | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
HAIRP-209 | Türkçe | REKLAM YAPIM TEKNİKLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 5 | |
HAIRP-217 | Türkçe | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | - | 3 | |
SHAIRP-223 | Türkçe | KONGRE VE FUAR ORGANIZASYONU | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
SHAIRP-231 | Türkçe | KURUMSAL KİMLİK VE İMAJ ÇALIŞMALARI | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
SHAIRP-233 | Türkçe | SATIŞ YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
SHAIRP-285 | Türkçe | GRAFİK VE TASARIM | Zorunlu | 2 | 1 | - | 3 | |
ŞEBSOSBİLHİTSEÇ3 | Türkçe | ŞEBİN SOSYAL BİLİMLER HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ III | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
ŞEBSOSBİLHİTSEÇ4 | Türkçe | ŞEBİN SOSYAL BİLİMLER HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ IV | Seçmeli | 3 | - | - | - | |
Toplam | 19 | 2 | 0 | 23 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
HİT.UYG-202 | Türkçe | İŞYERİ UYGULAMASI | Zorunlu | - | 22 | - | 14 | |
HİT.UYG-204 | Türkçe | İŞYERİ EĞİTİMİ | Zorunlu | 5 | - | - | 11 | |
HİT.UYG-206 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 5 | |
Toplam | 5 | 24 | 0 | 30 | ||||
UNISEC-1 - ÜNİVERSİTE SEÇMELİ - I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
IAD101 | Türkçe | İŞ AHLAKI VE DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
KAH101 | Türkçe | KADIN VE AİLE HAYATI | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
KRY101 | Türkçe | KARİYER PLANLAMA | Seçmeli | 1 | - | - | 2 | |
TCE101 | Türkçe | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
SSHIT2-1 - HİT SEÇMELİ II-I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
SHAIRP-221 | Türkçe | SİYASAL İLETİŞİM VE LOBİCİLİK | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
SHAIRP-224 | Türkçe | GİRİŞİMCİLİK | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ŞEBSOSBİLHİTSEÇ3 - ŞEBİN SOSYAL BİLİMLER HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ III | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
HAIRP-206 | Türkçe | MEDYA ETİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
SHAIRP-112 | Türkçe | PROTOKOL BİLGİSİ | Seçmeli | 2 | - | - | 3 | |
ŞEBSOSBİLHİTSEÇ4 - ŞEBİN SOSYAL BİLİMLER HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ IV | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
SHAIRP-222 | Türkçe | İŞ HUKUKU | Seçmeli | 2 | - | - | 4 | |
SHAIRP-226 | Türkçe | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | Seçmeli | 2 | - | - | 4 |
1 | Halkla ilişkiler sektöründeki temel ögeler ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama, halkla ilişkiler uygulama alanlarını kavrama ve halkla ilişkiler kampanyalarını yapabilme becerisi |
2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi ile donatılmış olmak. |
3 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazandırmak. |
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme becerisine sahip olmak. |
5 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. |
6 | Halkla ilişkiler ortam ve araçlarının nasıl hazırlandığını öğrenmek ve öğrendiklerini uygulayabilmek. |
7 | Yazılı ve sözlü anlatımda ana dilini doğru ve güzel kullanma becerisi |
8 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme becerisine sahip olmak. |
9 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. |
10 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
11 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
12 | Temel İngilizce yapılarını öğrenme ve öğrendikleri dili günlük hayatta ve gelecekte iş yaşamında kullanma becerisi |
13 | İşletmenin temel işlevlerini ve toplumsal ve ekonomik çevreyle ve diğer işletmelerle ilişkilerini anlayabilme becerisi |
14 | İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunlar hakkında çözüm geliştirebilme becerisi |
15 | Bilgisayar sistemleri ile ilgili temel bilgileri öğrenme ve kullanabilme yeteneği |
16 | Medyadaki gelişmeleri anlama ve medya planlamasının nasıl yapıldığını öğrenme |
17 | Medyanın etik değerlere bakışı ve mesleki anlamda sahip olunması gereken etik değerleri kavrama |
18 | İnsan davranışlarını çözümleyebilme ve davranışların nasıl oluştuğunu anlayabilme becerisi |
19 | Etkili iletişim kurma, diksiyon becerisi, etkili ve başarılı şekilde sunum yapabilme yeteneği |
20 | Türk İnkılap Tarihini öğrenme |
21 | Kamu kuruluşlarındaki protokol kurallarını kavrama |
22 | Kurumlarda yapılması gereken personele yönelik uygulamalar, kurumdaki ürün ve hizmetlerin pazarlanması, satışı, ticarette geçerli olan hukuk kurallarının çerçevesinin öğrenilmesi |
23 | insan kaynaklarının çalışma alanlarını kavrama |
24 | Girişimciliği bir kariyer ve yaşam tarzı olarak benimseyerek kendi saklı yeteneklerini keşfetmesini sağlamak |
25 | Grafik programları bilgisi edinme ve photoshop, corel draw programlarını öğrenme |
26 | Hukukun temel kavramlarını anlama |
27 | Araştırma yöntem ve tekniklerinin öğrenilmesi |
28 | Kongre ve fuar organizasyonlarının planlanması, uygulanmasını kavrayarak organizasyon yeteneği kazanma |
29 | Protokol kurallarını öğrenme |
30 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. |
31 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. |
32 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
33 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi ile donatılmış olmak. |
34 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. |
35 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
36 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme becerisine sahip olmak. |
37 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. |
38 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. |
39 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazandırmak. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-191 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-101 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
HIT-103 | Türkçe | GENEL HUKUK BİLGİSİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-105 | Türkçe | İLETİŞİM BİLGİSİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-107 | Türkçe | PAZARLAMA İLKELERİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-109 | Türkçe | GENEL İŞLETME | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
HIT-111 | Türkçe | BİLGİSAYAR | Zorunlu | 1 | 1 | - | - | |
OSD-SEC-1 | Türkçe | ORTAK SEÇMELİ - I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TDB-101 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
YDB-109 | Türkçe | YABANCI DİL-I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 21 | 1 | 0 | 3 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-192 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HAIRP-114 | Türkçe | REKLAMCILIK | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-102 | Türkçe | GRAFİK TASARIM | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
HIT-104 | Türkçe | PAZARLAMA YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-106 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
HITSEC-2 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ II | Seçmeli | - | - | - | - | |
TDB-102 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
YDB-108 | Türkçe | YABANCI DİL-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 14 | 2 | 0 | 2 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
HIT-201 | Türkçe | MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-202 | Türkçe | KURUMSAL ve KAMUSAL HALKLA İLİŞKİLER | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-203 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
HITSEC-3 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ III | Seçmeli | - | - | - | - | |
SHAIRP-233 | Türkçe | SATIŞ YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | |||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
HİT.UYG-202 | Türkçe | İŞYERİ UYGULAMASI | Zorunlu | - | 22 | - | - | |
HİT.UYG-204 | Türkçe | İŞYERİ EĞİTİMİ | Zorunlu | 5 | - | - | - | |
HİT.UYG-206 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | - | |
Toplam | 5 | 24 | 0 | |||||
OSD-SEC-1 - ORTAK SEÇMELİ - I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
OSD-04 | Türkçe | KARIYER PLANLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HITSEC-2 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ II | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
HITSEC-3 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ III | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
1 | Halkla ilişkiler sektöründeki temel ögeler ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama, halkla ilişkiler uygulama alanlarını kavrama ve halkla ilişkiler kampanyalarını yapabilme becerisi |
2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi ile donatılmış olmak. |
3 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazandırmak. |
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme becerisine sahip olmak. |
5 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. |
6 | Halkla ilişkiler ortam ve araçlarının nasıl hazırlandığını öğrenmek ve öğrendiklerini uygulayabilmek. |
7 | Yazılı ve sözlü anlatımda ana dilini doğru ve güzel kullanma becerisi |
8 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme becerisine sahip olmak. |
9 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. |
10 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
11 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
12 | Temel İngilizce yapılarını öğrenme ve öğrendikleri dili günlük hayatta ve gelecekte iş yaşamında kullanma becerisi |
13 | İşletmenin temel işlevlerini ve toplumsal ve ekonomik çevreyle ve diğer işletmelerle ilişkilerini anlayabilme becerisi |
14 | İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunlar hakkında çözüm geliştirebilme becerisi |
15 | Bilgisayar sistemleri ile ilgili temel bilgileri öğrenme ve kullanabilme yeteneği |
16 | Medyadaki gelişmeleri anlama ve medya planlamasının nasıl yapıldığını öğrenme |
17 | Medyanın etik değerlere bakışı ve mesleki anlamda sahip olunması gereken etik değerleri kavrama |
18 | İnsan davranışlarını çözümleyebilme ve davranışların nasıl oluştuğunu anlayabilme becerisi |
19 | Etkili iletişim kurma, diksiyon becerisi, etkili ve başarılı şekilde sunum yapabilme yeteneği |
20 | Türk İnkılap Tarihini öğrenme |
21 | Kamu kuruluşlarındaki protokol kurallarını kavrama |
22 | Kurumlarda yapılması gereken personele yönelik uygulamalar, kurumdaki ürün ve hizmetlerin pazarlanması, satışı, ticarette geçerli olan hukuk kurallarının çerçevesinin öğrenilmesi |
23 | insan kaynaklarının çalışma alanlarını kavrama |
24 | Girişimciliği bir kariyer ve yaşam tarzı olarak benimseyerek kendi saklı yeteneklerini keşfetmesini sağlamak |
25 | Grafik programları bilgisi edinme ve photoshop, corel draw programlarını öğrenme |
26 | Hukukun temel kavramlarını anlama |
27 | Araştırma yöntem ve tekniklerinin öğrenilmesi |
28 | Kongre ve fuar organizasyonlarının planlanması, uygulanmasını kavrayarak organizasyon yeteneği kazanma |
29 | Protokol kurallarını öğrenme |
30 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. |
31 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. |
32 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
33 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi ile donatılmış olmak. |
34 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. |
35 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
36 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme becerisine sahip olmak. |
37 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. |
38 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. |
39 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazandırmak. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-191 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-101 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
HIT-103 | Türkçe | GENEL HUKUK BİLGİSİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-105 | Türkçe | İLETİŞİM BİLGİSİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-107 | Türkçe | PAZARLAMA İLKELERİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-109 | Türkçe | GENEL İŞLETME | Zorunlu | 3 | - | - | - | |
HIT-111 | Türkçe | BİLGİSAYAR | Zorunlu | 1 | 1 | - | - | |
OSD-SEC-1 | Türkçe | ORTAK SEÇMELİ - I | Seçmeli | 2 | - | - | - | |
TDB-101 | Türkçe | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
YDB-109 | Türkçe | YABANCI DİL-I | Zorunlu | 2 | - | - | 3 | |
Toplam | 21 | 1 | 0 | 3 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
AITB-192 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HAIRP-114 | Türkçe | REKLAMCILIK | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-102 | Türkçe | GRAFİK TASARIM | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
HIT-104 | Türkçe | PAZARLAMA YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-106 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
HITSEC-2 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ II | Seçmeli | - | - | - | - | |
TDB-102 | Türkçe | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
YDB-108 | Türkçe | YABANCI DİL-II | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
Toplam | 14 | 2 | 0 | |||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
HİT.UYG-202 | Türkçe | İŞYERİ UYGULAMASI | Zorunlu | - | 22 | - | - | |
HİT.UYG-204 | Türkçe | İŞYERİ EĞİTİMİ | Zorunlu | 5 | - | - | - | |
HİT.UYG-206 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | - | |
Toplam | 5 | 24 | 0 | |||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
HIT-201 | Türkçe | MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-202 | Türkçe | KURUMSAL ve KAMUSAL HALKLA İLİŞKİLER | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
HIT-203 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ | Zorunlu | 2 | 1 | - | - | |
HITSEC-3 | Türkçe | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ III | Seçmeli | - | - | - | - | |
SHAIRP-233 | Türkçe | SATIŞ YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | - | - | - | |
Toplam | 8 | 1 | 0 | |||||
OSD-SEC-1 - ORTAK SEÇMELİ - I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
OSD-04 | Türkçe | KARIYER PLANLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
HITSEC-2 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ II | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
HITSEC-3 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM SEÇMELİ III | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |