Çocuk Gelişimi Programı, 2012 yılında Giresun Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılmış, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında eğitim öğretim faaliyetlerine başlamıştır.
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) kapsamında; programdan mezun olan öğrencilerimiz programların ilişkili olduğu Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması (ISCED) alanları altında 72 (sağlık) kodlu Temel Alan Yeterliliklerine sahip olarak tekniker unvanını alırlar.
Mezun olan öğrenciler, Avrupa Yükseköğretim Alanı İçin Yeterlilik Çerçevesi (Qualifications Framework for European Higher Education Area-QF-EHEA)’ne göre KISA DÜZEY, Hayat Boyu Öğrenme için Avrupa Yeterlilik Çerçevesi (European Qualifications Framework for Lifelong Learning, EQF-LLL)’ne göre 5.DÜZEY seviyesinde ‘ÖN LİSANS’ derecesine sahip olurlar.
Çocuk Gelişimi programına; “TYT” puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır. Ayrıca, liselerin sağlık hizmetleri ile çocuk gelişimi ve eğitimi alanlarından mezun olan adaylara öncelik tanınmaktadır.
Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler; 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve ‘‘Giresun Üniversitesi Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması İlişkin Uygulama Esasları Yönergesi’’ kararlarına göre yürütülür. Bu öğrencilerin eğitim programlarına intibakları, ilgili birim yönetim kurullarınca yapılır.
Çocuk gelişimi, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi'ne (TYYÇ) göre sağlık ve sosyal hizmetler temel alanında eğitim öğretim yapan bir programdır. Program müfredatı; TYYÇ’ nde tanımlı, önlisans 5. düzey, Yükseköğretimde Avrupa Yeterlilikler Üst Çerçevesi (QF-EHEA) kısa düzey ve Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL) 5. düzey yeterlilikleri dikkate alınarak planlanmıştır.
Çocuk gelişimi, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi'ne (TYYÇ) göre sağlık ve sosyal hizmetler temel alanında eğitim öğretim yapan bir programdır. Program müfredatı; TYYÇ’ nde tanımlı, önlisans 5. düzey, Yükseköğretimde Avrupa Yeterlilikler Üst Çerçevesi (QF-EHEA) kısa düzey ve Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL) 5. düzey yeterlilikleri dikkate alınarak planlanmıştır.
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’na bağlı Çocuk Gelişimi Önlisans Programı 2 yıllık örgün eğitim vermektedir. Eğitim dili Türkçe'dir. Programın YÖK kapsamında Uluslararası Standart Meslek Sınıflama Sistemi (ISCO-08) ve Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması (ISCED-F 2013) kodları 5312.01 ve 005.0922.002.001 şeklindedir. Programın Amacı Çocuk Gelişimi Programının temel amacı, çocuk gelişimi ve eğitiminin önemini benimseyen, 0–18 yaş çocuklarının gelişim özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanmış, çocukların karşılaşabilecekleri sorunlara önlemler alabilen elemanlar yetiştirmektir. Bununla birlikte programda özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen, anne sağlığı konusunda bilinçli olan teknik elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. Programın amaçları arasında 0-18 yaş grubu çocuklarında görülebilen hastalıkların belirtileri hakkında bilgi sahibi olan, bu konuda korunma yollarını ve hastaya bakım tekniklerini bilen, ilk yardım konusunda temel bilgi ve beceriye sahip nitelikli elemanları bu alana kazandırmak; çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici oyuncaklar hazırlayan, kullandığı makine araç ve gereçlerin bakım ve onarımını yapabilen, çalışılan yerde günlük menü ve yiyecekleri ilkelerine uygun hazırlayabilen elemanlar yetiştirmek vardır. Eğitim Modeli 3+1 İşletmede Mesleki Eğitim: Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği kapsamında; 3 dönem okulda teorik ve uygulamalı dersler verilirken, 1 dönem tam zamanlı olarak bir eğitim kuruluşunda mesleki eğitim yapılır. Bu model, öğrencilerin iş dünyasına adaptasyonunu kolaylaştırır ve gerçek çalışma ortamlarında deneyim kazanmalarını sağlar.
Çocuk Gelişimi Programı mezunlarımız; okul öncesi eğitimde ve kaynaştırma eğitiminde yardımcı öğretmen, çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı, çalışan anne-babaların çocuklarına çocuk bakım elemanı olarak ayrıca kamu ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu ve anasınıfı gibi okul öncesi eğitim veren kurumlarında, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk kulüplerinde ve kaynaştırma eğitimi yapılan sınıflarda istihdam edilebilirler.
Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Programları Önlisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar dikey geçiş sınavıyla tabloda belirtilen programlara geçiş yapabilirler. Tablo İçin Tıklayınız. https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2024/DGS/TERCIH/tablo2_18092024.pdf Tamamlanabilecek Lisans Programları 19.11.2014 tarihinden önce mezun olanlar tabloda belirtilen programlara başvurabilirler. Tablo İçin Tıklayınız. https://www.yok.gov.tr/DuyuruBelgeleri/E%C4%9Fitim%20%C3%96%C4%9Fretim%20Dairesi%20Ba%C5%9Fkanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1/2024/saglik-onlisans-mezunlari-tamamlayacaklari-lisans-tablosu.pdf Detaylı bilgi için tıklayınız. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/DuyuruDetay.aspx?did=1484
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme, Giresun Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ve ‘Giresun Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü 3+1 Mesleki Eğitim Modeli Uygulama Yönergesi’ doğrultusunda yapılmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme için; her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması gerekmektedir. Dönem sonu sınavına girebilmesi için, derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrencilerin her hangi bir ders için yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi en az bir ara sınav olmak koşuluyla ödev, uygulama ve diğer çalışmalardan oluşabilecektir. Yarıyıl/yılsonu sınavının başarı notuna katkısı en az %40 en çok %60 olacaktır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirecektir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılacaktır. Daha önce başka üniversitelerde öğrenim görmüş ve programa yatay geçiş yoluyla gelen öğrenciler, bu kurumlarda alıp başarılı oldukları derslerden yönetim kurulu kararı ile muaf tutulabilecektir.
Mezuniyet koşulları ‘’Yeterlilik Koşulları ve Kuralları’’ başlığı altında açıklanan şartları içermektedir.
Tam Zamanlı
Giresun Üniversitesi Sağlık Hizmetleri MYO Program Başkanı: Doç Dr. Gülüzar EYMUR Adres: Giresun Üniversitesi Sağlık Hizmetleri MYO Güre Yerleşkesi GİRESUN Tel: 0454 310 1375 E Posta: guluzar.eymur@giresun.edu.tr
Çocuk Gelişimi Programı, uygulama derslerinde; Giresun ili Millî Eğitim Bakanlığı’ na bağlı eğitim kurumlarında ve Aile ve Sosyal Hizmet İl Bakanlığı’ na bağlı kurumlarda, işletmede mesleki eğitim dersi kapsamında ise tüm illerdeki Milli Eğitim Bakanlığı’ na ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’ na bağlı kurumlarda staj yapma imkanı sunarak öğrencilerin mesleki deneyimlerini pekiştirmelerine olanak sağlamaktadır.
1 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
3 | Mesleği için teorik alan bilgilerini, güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. |
4 | Meslek alanı ile ilgili bilişim teknolojilerini ve günümüz teknolojisine uygun araç, gereç ve tekniklerini etkin kullanabilir. |
5 | İş sağlığı ve güvenliği, hasta hakları, çevre bilinci, kalite süreçleri ve tıbbi etik konularında yeterli bilgiye sahip olur. |
6 | Birden fazla gelişim alanında yapılan kapsamlı gelişimsel değerlendirme sonuçlarından yola çıkarak bireyin gelişimsel özelliklerini, kültürel özelliklerini, ilgi ve gereksinimlerini ve yapabilirliklerini temel alan aile merkezli ve bireyselleştirilmiş bir müdahale planı hazırlama ve gelişimsel destek planı uygulama aşamalarında rol alır. |
7 | Gelişimi çeşitli nedenlerle risk altında olan ve erken müdahale gerektiren çocukların ve ailelerinin bütüncül olarak desteklenmesine yönelik ilgili hizmetlerin koordinasyonunda ve uygulanmasında ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
8 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahip olur. |
9 | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. |
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile temel düzeyde iletişim kurar. |
11 | Meslek alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini eğitim aldığı dilde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. |
12 | Tipik veya atipik gelişim gösteren çocukların yanı sıra gelişimi çeşitli nedenlerle risk altında olan tüm çocuklar için olası risklerin ortadan kaldırılmasında ekip içinde etkin rol alır. |
13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında etik ilkelere uygun davranır, hasta haklarını gözetir ve toplumsal, bilimsel ve kültürel değerlere saygı gösterir. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
COG-101 | Türkçe | ÇOCUK GELİŞİMİ-I | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
COG-103 | Türkçe | ÇOCUK VE DRAMA | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
COG-105 | Türkçe | ÖZEL EĞİTİM | Zorunlu | 3 | - | - | 4 | |
COG-113 | Türkçe | ÇOCUK BESLENMESİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
ÇOCUK-GELİŞİMİ-1 | Türkçe | ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-1 | Seçmeli | - | - | - | 6 | |
ÇOCUK-GELİŞİMİ-2 | Türkçe | ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-2 | Seçmeli | - | - | - | 2 | |
ING-101 | Türkçe | YABANCI DİL-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
OSD-SEC-1 | Türkçe | ORTAK SEÇMELİ - I | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
TAR-101 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
TUR-101 | Türkçe | TÜRK DİLİ-I | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 20 | 0 | 0 | 30 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
COG-104 | Türkçe | ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
COG-106 | Türkçe | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI | Zorunlu | 3 | - | - | 2 | |
COG-112 | Türkçe | ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
COG-120 | Türkçe | ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
COG-126 | Türkçe | ÇOCUK GELİŞİMİ UYGULAMALARI I | Zorunlu | 2 | 4 | - | 4 | |
COG-128 | Türkçe | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PLANLAMA VE PROGRAM GELİŞTİRME | Zorunlu | 3 | - | - | 2 | |
ÇOCUK-GELİŞİMİ-03 | Türkçe | ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-03 | Seçmeli | - | - | - | 4 | |
ÇOCUK-GELİŞİMİ-4 | Türkçe | ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-4 | Seçmeli | - | - | - | 6 | |
ING-102 | Türkçe | YABANCI DİL-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
TAR-102 | Türkçe | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
TUR-102 | Türkçe | TÜRK DİLİ-II | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
Toplam | 20 | 4 | 0 | 30 | ||||
3. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
COG-201 | Türkçe | ÇOCUK VE MÜZİK | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
COG-203 | Türkçe | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE MATERYAL GELİŞTİRME | Zorunlu | 4 | - | - | 5 | |
COG-206 | Türkçe | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE FARKLI YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 3 | - | - | 2 | |
COG-207 | Türkçe | ÇOCUK GELİŞİMİNDE ALAN ÇALIŞMALARI | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
COG-213 | Türkçe | ÇOCUK GELİŞİMİ UYGULAMALARI II | Zorunlu | 2 | 4 | - | 4 | |
COG-215 | Türkçe | SINIF YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | - | - | 2 | |
COG-217 | Türkçe | KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 3 | |
ÇOCUK-GELİŞİMİ-5 | Türkçe | ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-5 | Seçmeli | - | - | - | 4 | |
ÇOCUK-GELİŞİMİ-6 | Türkçe | ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-6 | Seçmeli | - | - | - | 6 | |
Toplam | 18 | 4 | 0 | 30 | ||||
4. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
COG.UYG-202 | Türkçe | İŞYERİ UYGULAMASI | Zorunlu | - | 22 | - | 14 | |
COG.UYG-204 | Türkçe | İŞYERİ EĞİTİMİ | Zorunlu | 5 | - | - | 10 | |
COG.UYG-206 | Türkçe | STAJ | Zorunlu | - | 2 | - | 6 | |
Toplam | 5 | 24 | 0 | 30 | ||||
ÇOCUK-GELİŞİMİ-1 - ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-1 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
COG-107 | Türkçe | ANNE ÇOCUK SAĞLIĞI | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
COG-109 | Türkçe | ÇOCUK VE OYUN | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ÇOCUK-GELİŞİMİ-2 - ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-2 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
COG-124 | Türkçe | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-SEC-1 - ORTAK SEÇMELİ - I | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
OSD-02 | Türkçe | İŞ AHLAKI VE DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-04 | Türkçe | KARIYER PLANLAMA | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
OSD-06 | Türkçe | AKADEMİK VE SOSYAL ORYANTASYON | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ÇOCUK-GELİŞİMİ-03 - ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-03 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
COG-114 | Türkçe | ÇOCUK VE ÇEVRE | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
COG-116 | Türkçe | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 1 | - | 2 | |
COG-118 | Türkçe | ÇOCUKLA İLETİŞİM | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
COG-122 | Türkçe | OKUL ÖNCESİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ÇOCUK-GELİŞİMİ-4 - ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-4 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
COG-102 | Türkçe | ÇOCUK GELİŞİMİ-II | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
COG-110 | Türkçe | AİLE EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | - | - | 3 | |
ÇOCUK-GELİŞİMİ-5 - ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-5 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
COG-209 | Türkçe | ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
COG-211 | Türkçe | İŞARET DİLİ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
COG-212 | Türkçe | ÇOCUK ANİMATÖRLÜĞÜ | Seçmeli | 2 | - | - | 2 | |
ÇOCUK-GELİŞİMİ-6 - ÇOCUK-GELİŞİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-6 | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
COG-208 | Türkçe | İLK YARDIM | Seçmeli | 2 | - | - | 3 |