GERİ DÖN

Önlisans Programları


Dereli Meslek Yüksekokulu - Çağrı Merkezi Hizmetleri - - Çağrı Merkezi Hizmetleri



Program Tanımları

Program 2013-2014 Eğitim ve öğretim yılında kurulmuş ve ilk öğrencilerini bu eğitim-öğretim yılında almaya başlamıştır. Programın amacı çağrı merkezi sektörünün temel ilkelerine, süreçlerine ve yönetime vakıf, etkin iletişim kuran ve müşteri bağlılığı yaratan insan kaynağı yetiştirmektir. Ülkemizde çağrı merkezi sektörünün gelişimine paralel olarak nitelikli eleman ihtiyacı da artmaktadır. Bu nedenle sektöre ilgi duyan ve bu alanda eğitim alarak mesleki anlamda uzmanlaşmak isteyenlere sektörde istihdam edilme imkânı sağlanması amaçlanmaktadır.

Bu bölüm, yükseköğretimde çağrı merkezi hizmetleri alanında 120 AKTS kredi ile önlisans diploması vermektedir.

TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN Öğrenci Yükseköğretim Kurulu’nun ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak, sınavları başarmış olmak zorundadır. YGS puan türünden (YGS-4 ) yeterli puanı alan ve programı tercih eden öğrenciler ÖSYM tarafından yerleştirileceklerdir. YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre yada Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.

Giresun Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrenciler,bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, Giresun Üniversitesi'nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Ders kredilerinin hesaplanmasında, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesinde önlisans için belirlenen ve program bazında öngörülen bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasına dayalı öğrenci iş yükü esas alınır. Öğrenci iş yükü, ders saatlerinin yanı sıra ödev, uygulama, proje, sunum, sınava hazırlık, sınav, staj, iş yeri eğitimi gibi eğitim öğretim etkinliklerinde harcanan bütün zamanı ifade eder.Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin) tümünü ve 3+1 sistemi kapsamında, bir dönemlik mesleki uygulama eğitimini başarıyla (toplam 120 AKTS karşılığı) tamamlamak.

Bu programın temel amacı; Türkiye’de hızla büyümekte olan çağrı merkezi sektörünün gelişimine katkıda bulunmak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, zamanı ve iş gücünü yönetme, bir işletmeyi sevk ve idare etme vasıflarına sahip beceri ve vizyon sahibi nitelikli ara eleman ve yönetici adayları yetiştirmektir. Mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çağrı merkezleridir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, özel sektörün yanı sıra kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilirler.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir. Bu çağrı merkezlerine örnek alt sektörler olarak şunlar verilebilir: bankaların çağrı merkezleri, gsm operatörlerinin çağrı merkezleri, satış ve pazarlama şirketleri, hastaneler vb.

Bu bölümü başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde; Medya ve İletişim, Medya İletişim Sistemleri, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Yeni Medya, Yönetim Bilişim Sistemleri, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Sanatları, İletişim Bilimleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, İşletme, İşletme Yönetimi, Lojistik Yönetimi lisans bölümlerine dikey geçiş yapabilirler.

Öğrenciler Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine Göre: MADDE 12 – “(1) Öğrenciler her yarıyılda bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ayrıca, gerekli görüldüğü takdirde proje, seminer, arazi çalışmaları, kısa sınav, ödev, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalara tabi tutulurlar. MADDE 13 – (1) Bir dersin, her yarıyılda bir ara sınavı yapılır. Ara sınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Ara sınavların tarih ve yerleri yarıyıl başlama tarihinden itibaren en geç otuz gün içinde, ilgili bölüm başkanlığının önerisi üzerine; dekanlık veya müdürlük tarafından tespit ve ilan edilir. (2) Ara sınavın harf notuna katkısı %40’tır MADDE 14-(2) Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için, o derse kayıtlı olmak ve ilk defa alınan derslerin en az %70’ ine, uygulama ve/veya laboratuvarların en az %80 ’ine katılmak zorunludur. Bu şartları yerine getiremeyen öğrenci yarıyıl sonu sınavına alınmaz. Bu öğrenciye (D) devamsız harf notu verilir (5) Yarıyıl sonu sınavının harf notuna katkısı %60’dır. Yarıyıl sonu sınavında 100 üzerinden en az 50 puan almak zorunludur. Yarıyıl sonu sınavına girmeyen veya bu sınavdan en az 50 puan alamayan öğrencilerin, ara sınav ve yarıyıl içi çalışmaları değerlendirmeye katılmaz ve bu öğrenciler FF harf notu ile değerlendirilir. Bütünleme sınavı MADDE 15-(2) Bütünleme sınavına girebilmek için; sınavların yapılacağı eğitim-öğretim yılında ilgili derslere yazılım yapmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere mazeret sınav hakkı verilmez. (3) Bütünleme sınavına CC notunun altında harf notu bulunan derslerden girilebilir. Bütünleme sınavında 100 üzerinden en az 50 puan almak zorunludur. Bütünleme sınavında alınan not, o dersin yarıyıl sonu sınavı yerine geçer. Ara sınav ve varsa yarıyıl içi çalışmaların ağırlıkları dikkate alınarak harfli not verilir. Öğrencilerin bütünleme sınavlarından başarılı olabilmeleri için her dersin bütünleme sınavı notunun en az CC harf notu olması zorunludur. Öğrenciler, bütünleme sınavında DC harf notu aldıkları derslerden, yarıyıl not ortalamasına bakılmaksızın başarısız sayılırlar. Bütünleme sınavları, her yarıyılın sonunda ve mezuniyet sınavlarından önce yapılır. (4) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere (E) notu verilir ve bu dersin harf notu, yarıyıl sonu harf notu olarak kalır. Bütünleme harf notları yarıyıl not ortalamasına katılır. MADDE 19 – (1) Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. 100 puan üzerinden verilen notun harfli nota dönüştürülmesinde, ara sınav, yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavının ağırlıkları dikkate alınır ve öğretim elemanı tarafından aşağıdaki not aralıklarına göre harf notu verilir: a) Puan Harf Notu Katsayısı Başarı Durum Not Ortalamasına 90-100 AA 4.0 Başarılı Katılır 80-89 BA 3.5 Başarılı Katılır 70-79 BB 3.0 Başarılı Katılır 60-69 CB 2.5 Başarılı Katılır 50-59 CC 2.0 Başarılı Katılır 45-49 DC 1.5 Yarıyıl Not Ortalamasına ve Sınav Türüne Göre Başarılı/Başarısız Katılır 40-44 DD 1.0 Başarısız Katılır 30-39 FD 0.5 Başarısız Katılır 0-29 FF 0.0 Başarısız Katılır 0 D 0.0 Devamsız Katılır G Geçer Katılmaz K Kalır Katılmaz S Süren Çalışma Katılmaz

Mezuniyet için gerekli koşullar; 120 AKTS'lik tüm derslerini (öğretim planında yer alan zorunlu, mesleki seçmeli, işyeri uygulaması, işyeri eğitimi, staj ve programı yansıtan diğer programlara yönelik derslerini) almak ve başarılı olmak, -Aldığı tüm derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak,

Tam Zamanlı

Bölüm Başkan V. Öğr.Gör. Cevdet LELOĞLU Tel:04543103470 E-posta: cevdet.leloglu@giresun.edu.tr Dereli Meslek Yüksekokulu Uğurca Mahallesi, Yayla/5 Sokağı, No: 3, Turizm Fakültesi Binası Kat:1, 28902 Keşap/Giresun

Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar çağrı merkezi yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, tüketici davranışları gibi sektörleri ilgilendiren birçok konuda yeterlilik kazanacaklar, çağrı merkezi çalışanlarının temel yetkinliklerine sahip olacaklardır. Mezunlar, Ülkemizde hızla gelişen bir sektör olan çağrı merkezleri başta olmak üzere tüm müşteri temas noktalarında istihdam edilebilirler. Çağrı Merkezi Hizmetleri Programında dersler 40 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup 40 öğrenci kapasiteli bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır


Program Çıktıları

1 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Atatürk İlke ve İnkılâplarını bilir ve bunlara sahip çıkar
3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
4 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirme becerisine sahiptir.
5 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
9 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10 Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
11 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
12 Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
13 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
15 Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
16 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
DCMH-101 Türkçe ÖĞRENME DÜŞÜNME TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 3
DCMH-103 Türkçe BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ I Zorunlu 3 - - 3
DCMH-105 Türkçe TEMEL HUKUK Zorunlu 3 - - 3
DCMH-107 Türkçe ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ-I Zorunlu 3 - - 3
DCMH-109 Türkçe YABANCI DİL I Zorunlu 2 - - 2
DCMH-113 Türkçe İLETİŞİME GİRİŞ Zorunlu 4 - - 4
DCMH-115 Türkçe İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Zorunlu 2 - - 2
DCMH-AİİT-I Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 - - 2
DCMH-TD-I Türkçe TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 - - 2
DERÇAĞSEÇ-I Türkçe ALAN SEÇMELİSİ I Seçmeli - - - -
OSD-SEC-1 Türkçe ORTAK SEÇMELİ - I Seçmeli 2 - - -
Toplam 26 0 0 24
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
DCMH-102 Türkçe ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA-I Zorunlu 4 - - 4
DCMH-104 Türkçe BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ II Zorunlu 3 - - 3
DCMH-106 Türkçe ÇAĞDAŞ YÖNETİM TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 3
DCMH-108 Türkçe ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ-II Zorunlu 3 - - 3
DCMH-110 Türkçe YABANCI DİL II Zorunlu 2 - - 2
DCMH-114 Türkçe ÇATIŞMA YÖNETİMİ Zorunlu 2 - - 2
DCMH-AİİT-II Türkçe ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 - - 2
DCMH-TD-II Türkçe TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 - - 2
DERÇAĞSEÇ-II Türkçe ALAN SEÇMELİSİ II Seçmeli 2 - - -
Toplam 23 0 0 21
3. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
ÇAĞRI-MERKEZİ-3.1 Türkçe ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ SEÇMELİ DERS GRUBU-3.1 Seçmeli - - - -
ÇAĞRI-MERKEZİ-3.2 Türkçe ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ SEÇMELİ DERS GRUBU-3.2 Seçmeli - - - -
DCMH-201 Türkçe ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA-II Zorunlu 4 - - 4
DCMH-203 Türkçe PAZARLAMA İLKELERİ Zorunlu 3 - - 3
DCMH-205 Türkçe İLERİ DÜZEYDE KLAVYE TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 3
DCMH-207 Türkçe PROTOKOL VE RESMİ YAZIŞMA KURALLARI Zorunlu 2 - - 2
DCMH-209 Türkçe İKNA VE İKNA PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 - - 3
Toplam 15 0 0 15
4. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
UYG-202 Türkçe İŞYERİ UYGULAMASI Zorunlu - 22 - 14
UYG-204 Türkçe İŞYERİ EĞİTİMİ Zorunlu 5 - - 12
UYG-206 Türkçe STAJ Zorunlu - 2 - 4
Toplam 5 24 0 30
DERÇAĞSEÇ-I - ALAN SEÇMELİSİ I
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
DCMH-SEC-101 Türkçe PSİKOLOJİYE GİRİŞ Seçmeli 2 - - 2
DCMH-SEC-105 Türkçe PROFESYONEL SUNUM BECERİLERİ Seçmeli 2 - - 2
DCMH-SEC-107 Türkçe SOSYAL PSİKOLOJİ Seçmeli 2 - - 2
DCMH-SEC-207 Türkçe FİNANSAL OKUR YAZARLIK Seçmeli 2 - - 2
DCMH-SEC-221 Türkçe GÜNDELİK YAŞAM VE ETKİNLİK YÖNETİMİ Seçmeli 2 - - 2
OSD-SEC-1 - ORTAK SEÇMELİ - I
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
OSD-01 Türkçe TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Seçmeli 2 - - 2
OSD-04 Türkçe KARIYER PLANLAMA Seçmeli 2 - - 2
DERÇAĞSEÇ-II - ALAN SEÇMELİSİ II
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
DCMH-SEC-104 Türkçe KİŞİLERARASI İLETİŞİM Seçmeli 2 - - 2
DCMH-SEC-106 Türkçe ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ Seçmeli 3 - - 3
DCMH-SEC-108 Türkçe MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Seçmeli 3 - - 2
DCMH-SEC-110 Türkçe YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ Seçmeli 3 - - 2
DCMH-SEC-114 Türkçe YARATICI DRAMA VE ROL OYNAMA Seçmeli 3 - - 3
DCMH-SEC-205 Türkçe İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU Seçmeli 2 - - 2
ÇAĞRI-MERKEZİ-3.1 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ SEÇMELİ DERS GRUBU-3.1
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
DCMH-SEC-112 Türkçe TİCARET HUKUKU Seçmeli 3 - - 2
DCMH-SEC-201 Türkçe KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ Seçmeli 2 - - 2
DCMH-SEC-203 Türkçe GENEL EKONOMİ Seçmeli 2 - - 2
DCMH-SEC-209 Türkçe ÇAĞRI MERKEZLERİ İÇİN TEMEL SATIŞ TEKNİKLERİ Seçmeli 2 - - 2
DCMH-SEC-215 Türkçe ÇAĞRI MERKEZLERİNDE VAKA İNCELEMESİ Seçmeli 3 - - 2
ÇAĞRI-MERKEZİ-3.2 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ SEÇMELİ DERS GRUBU-3.2
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
DCMH-SEC-211 Türkçe GENEL İŞLETME Seçmeli 3 - - 3
DCMH-SEC-217 Türkçe ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ Seçmeli 3 - - 3
DCMH-SEC-219 Türkçe HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM Seçmeli 3 - - 3
DCMH-SEC-223 Türkçe TEKNOLOJİ, İNOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK Seçmeli 3 - - 3
DCMH-SEC-225 Türkçe GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI Seçmeli 1 2 - 3