GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


Fen Bilimleri Enstitüsü - İlköğretim Matematik Eğitimi (Tezli) - - İlköğretim Matematik Eğitimi



Program Tanımları

2012-20013 yılından itibaren lisans düzeyinde öğrenci almaya başlayan Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, 2017-2018 yılında Fen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak lisansüstü eğitimine başlamıştır. Programımız öğretim üyesi kadrosuyla öğretmenlik mesleğinde kendini geliştirmek ya da akademik alanda araştırmacı olmak isteyen öğrencilerine, bilimsellik anlayışı kazandırmayı, mesleki bilgi, beceri ve yetkinlikleri edindirmeyi hedeflemektedir.

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans derecesi verilir.

Yüksek Lisans

1-Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması, 2-Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olanlar, 3-Yeterli yabancı dil becerisine sahip olanlar yüksek lisans programına başvurabilirler.

“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.

Programın ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 28 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans diploması verilir.

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalının amacı, Matematik Eğitiminde eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.

Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda Uzman Öğretmen olarak istihdam edilmektedir.

Yüksek Lisans Programını başarı ile tamamlayanlar, diğer üniversitelere bağlı Eğitim Bilimleri Enstitülerindeki Doktora Programlarında öngörülen koşulları sağlamaları halinde Doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmek zorunluluğu vardır. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınavı ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı % 50, yarıyıll sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2,0 olması gerekir.

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek başarmak ve hazırlanan bir yüksek lisans tezinin de savunularak kabul onayının alınmış olması gerekmektedir.

Tam Zamanlı

Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mustafa ŞANAL

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Bilim Dalında eğitim ve öğretim etkinlikleri teknik donanımlı derslik ve bilgisayar laboratuarlarında yürütülmektedir. Bilim dalımızda, akıllı tahtalarla donatılmış derslikler, bilgisayar laboratuarları mevcuttur. Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve online veri tabanları bakımından oldukça zengindir. Öğrencilerimiz tarafından Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi etkin olarak kullanılmaktadır.


Program Çıktıları

1 SBEMÖ-S05 ORTAOKUL PROGRAMLARININ İNCELENMESİ Eğitim ve öğretim programlarının temel ögeleri, bu ögelerin birbirine etkileri ve ilişkileri. Etkili program geliştirmede göz önüne alınacak temel ilkeler, program geliştirme teorileri ve ilköğretim matematik dersi programının incelenmesi. İlköğretim matematik programı geliştirmenin gerekliliğini ve program geliştirmenin süreçlerini kavramak, program geliştirme teorilerini ve ilköğretim matematik programını incelemek. 2005 yılından 2018 yılına kadar güncellenen, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı matematik dersi öğretim programlarını incelemek. Yapılandırmacı yaklaşımın öğretim modellerinden biri olan 5E öğretim modeline uygun ders planlarıyla ortaokul 5., 6., 7. ve 8.sınıf kazanımlarını ele almak. Sınıf içi uygulamaları yaparken çeşitli öğretim strateji/yöntem ve tekniklerden yararlanmak.
2 11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, yöntem, materyal ve etkinlik örnekleri geliştirebilmek Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olmak Matematiğin sistematik yapısını kavrayabilmek, konu alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları görebilmek Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilmek Matematik kavram ve genellemeleri anlamak, birbiriyle ilişkilendirmek ve bunları kullanarak akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilmek Matematik öğretiminde kullanılan Alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek Sınıf yönetimi ile ilgili yönelimleri farklı koşullara göre uyarlayabilmek
3 11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, yöntem, materyal ve etkinlik örnekleri geliştirebilmek Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olmak ve bu farkındalığı öğrencilere aktarabilmek. Matematik öğretiminde kullanılan Alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak
4 11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, yöntem, materyal ve etkinlik örnekleri geliştirebilmek Matematiğin sistematik yapısını kavrayabilmek, konu alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları görebilmek Matematik kavram ve genellemeleri anlamak, birbiriyle ilişkilendirmek ve bunları kullanarak akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilmek Matematik öğretiminde kullanılan Alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilmek Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak
5 11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, yöntem, materyal ve etkinlik örnekleri geliştirebilmek Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olmak Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olmak ve bu farkındalığı öğrencilere aktarabilmek Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilmek Matematik öğretiminde kullanılan Alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilmek Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye sahip ve mesleğinin etik sorumluluklarının bilincinde olmak Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek Sınıf yönetimi ile ilgili yönelimleri farklı koşullara göre uyarlayabilmek Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
6 11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, yöntem, materyal ve etkinlik örnekleri geliştirebilmek Matematiğin sistematik yapısını kavrayabilmek, konu alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları görebilmek Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilmek Matematik kavram ve genellemeleri anlamak, birbiriyle ilişkilendirmek ve bunları kullanarak akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilmek Matematik öğretiminde kullanılan Alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilmek Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
İLKÖĞRET-MATEMATİK-1 Türkçe İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-1 Seçmeli - - - -
SBEMÖ-Z01 Türkçe ARAŞTIRMA VE PROJE ÇALIŞMALARINA GİRİŞ Zorunlu 3 - 3 6
Toplam 3 0 3 6
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
İLKÖĞRET-MATEMATİK-2 Türkçe İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-2 Seçmeli - - - -
SBEMÖ-Z02 Türkçe NİTEL VERİ ANALİZİ Zorunlu 3 - 3 6
SBEMÖ-Z03 Türkçe NİCEL VERİ ANALİZİ Zorunlu 3 - 3 6
SBEMÖ-Z04 Türkçe SEMİNER Zorunlu - 2 - 6
SBEMÖ-Z05 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 6
Toplam 14 2 6 24
3. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
SBEMÖ-Z06 Türkçe TEZ YÖNETİMİ Zorunlu - 1 - 24
SBEMÖ-Z08 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 6
Toplam 8 1 0 30
4. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
SBEMÖ-Z07 Türkçe TEZ YÖNETİMİ Zorunlu - 1 - 24
SBEMÖ-Z09 Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 6
Toplam 8 1 0 30
İLKÖĞRET-MATEMATİK-1 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-1
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
SBEMÖ-S01 Türkçe PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİ VE ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S02 Türkçe MATEMATİK EĞİTİMİNDE MATEMATİKSEL MODELLEME YETERLİKLERİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S03 Türkçe MATEMATİK EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S04 Türkçe İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİNDE BİLİŞSEL ÖĞRENME KURAMLARI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S05 Türkçe ORTAOKUL PROGRAMLARININ İNCELENMESİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S06 Türkçe OKUL ÖNCESİ MATEMATİK EĞİTİMİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S07 Türkçe MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S08 Türkçe TEST GELİŞTİRME Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S09 Türkçe EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA META ANALİZ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S10 Türkçe MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİMLERİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S11 Türkçe GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S12 Türkçe İSTATİSTİK ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S13 Türkçe MATEMATİKSEL YARATICILIK Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S14 Türkçe 21. YÜZYIL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S15 Türkçe DİNAMİK MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S16 Türkçe TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S17 Türkçe MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEORİLER Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S18 Türkçe ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE DERS İMECESİ MODELİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S19 Türkçe MATEMATİKSEL ZORLUKLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S20 Türkçe MATEMATİK EĞİTİMİNDE İSPAT VE İSPATLAMA Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S21 Türkçe BAŞARI ÖLÇME TEKNİKLERİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S22 Türkçe ÖĞRETİM ORTAMLARININ TASARIMI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S23 Türkçe MATEMATİK TARİHİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S24 Türkçe MATEMATİKSEL DÜŞÜNMENİN ÖNEMİ VE GELİŞTİRİLMESİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S25 Türkçe ZEKA OYUNLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S26 Türkçe ÖLÇEK GELİŞTİRME Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S27 Türkçe MATEMATİK FELSEFESİNDE KÖŞE TAŞLARI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S28 Türkçe KARE İNCELEME METODU Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S29 Türkçe MATEMATİK OKURYAZARLIĞINA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S30 Türkçe SÜSLERİN MATEMATİĞİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S31 Türkçe CEBİR ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - 3 6
İLKÖĞRET-MATEMATİK-2 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ SEÇMELİ DERS GRUBU-2
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
SBEMÖ-S01 Türkçe PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİ VE ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S02 Türkçe MATEMATİK EĞİTİMİNDE MATEMATİKSEL MODELLEME YETERLİKLERİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S03 Türkçe MATEMATİK EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S04 Türkçe İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİNDE BİLİŞSEL ÖĞRENME KURAMLARI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S05 Türkçe ORTAOKUL PROGRAMLARININ İNCELENMESİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S06 Türkçe OKUL ÖNCESİ MATEMATİK EĞİTİMİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S07 Türkçe MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S08 Türkçe TEST GELİŞTİRME Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S09 Türkçe EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA META ANALİZ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S10 Türkçe MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİMLERİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S11 Türkçe GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S12 Türkçe İSTATİSTİK ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S13 Türkçe MATEMATİKSEL YARATICILIK Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S14 Türkçe 21. YÜZYIL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S15 Türkçe DİNAMİK MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S16 Türkçe TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S17 Türkçe MATEMATİK EĞİTİMİNDE TEORİLER Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S18 Türkçe ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE DERS İMECESİ MODELİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S19 Türkçe MATEMATİKSEL ZORLUKLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S20 Türkçe MATEMATİK EĞİTİMİNDE İSPAT VE İSPATLAMA Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S21 Türkçe BAŞARI ÖLÇME TEKNİKLERİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S22 Türkçe ÖĞRETİM ORTAMLARININ TASARIMI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S23 Türkçe MATEMATİK TARİHİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S24 Türkçe MATEMATİKSEL DÜŞÜNMENİN ÖNEMİ VE GELİŞTİRİLMESİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S25 Türkçe ZEKA OYUNLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S26 Türkçe ÖLÇEK GELİŞTİRME Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S27 Türkçe MATEMATİK FELSEFESİNDE KÖŞE TAŞLARI Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S28 Türkçe KARE İNCELEME METODU Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S29 Türkçe MATEMATİK OKURYAZARLIĞINA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S30 Türkçe SÜSLERİN MATEMATİĞİ Seçmeli 3 - 3 6
SBEMÖ-S31 Türkçe CEBİR ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 3 - 3 6